نخستین کارخانه تبدیل متانول به اتانول سنتزی در ایران ساخته می‌شود


نخستین کارخانه تبدیل متانول به اتانول سنتزی در ایران ساخته می‌شود

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی زاگرس، قرارداد انتقال دانش فنی طرح تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی بین شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و دالیان چین امضا شد. متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در آیین امضا...

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی زاگرس، قرارداد انتقال دانش فنی طرح تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی بین شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و دالیان چین امضا شد.

متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در آیین امضا قرارداد انتقال دانش فنی طرح تبدیل متانول پتروشیمی زاگرس به اتانول سنتزی گفت: با امضای این قرارداد نخستین کارخانه ۳۰۰ هزار تنی تبدیل متانول به اتانول سنتزی در کشور طی ۳۶ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و پتروشیمی زاگرس به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش و حرکت به سمت توسعه، گام بلند و تاریخی تبدیل متانول به اتانول سنتزی برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی کشور را برداشت و با امضای این قرارداد، کشور از واردکننده اتانول سنتزی به صادرکننده این محصول با ارزش تبدیل خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل طرح تبدیل متانول به اتانول سنتزی افزون بر سودآوری و تثبیت منافع اقتصادی شرکت به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی، کمک بسیار شایانی در ارزآوری به کشور نیز خواهد شد که در ادامه تکمیل زنجیره ارزش متانول در آینده زمینه تولید محصولات دیگری از جمله دی‌متیل‌اتر و متیل‌استات نیز فراهم می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس یادآور شد: با امضای این قرارداد به‌زودی ساخت طرح MTO در منطقه پارسیان و احداث پارک متانول در منطقه مکران با هدف خلق ۲۴ محصول تازه آغاز خواهد شد.

شرکت پتروشیمی زاگرس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان متانول دنیاست که به‌منظور تکمیل زنجیره پایین‌دستی خود و ایجاد ارزش افزوده، اقدام به تبدیل این محصول با ارزش به مواد صنایع پایین‌دستی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس