پیشرفته‌ترین طرح تصفیه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری رسید


پیشرفته‌ترین طرح تصفیه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری رسید

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این طرح در آیینی با حضور حسن نشان‌زاده‌مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رشید قانعی، مدیرعامل پترول و سیدغلامحسن گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به...

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این طرح در آیینی با حضور حسن نشان‌زاده‌مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رشید قانعی، مدیرعامل پترول و سیدغلامحسن گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری رسید.

سیدغلامحسن گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در این آیین اظهار کرد: نخستین و پیشرفته‌ترین واحد تصفیه‌خانه پساب شیمیایی کشور به همت متخصصان داخلی و به‌منظور حفظ محیط زیست، احترام به حقوق شهروندان و بازیابی صددرصد پساب تولیدی ناشی از فرآیندها و استفاده مجدد در شرکت پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از یکم شهریور ۱۳۹۹ با ظرفیت ۳۵.۵ مترمکعب بر ساعت آغاز شد، افزود: برای اجرای این طرح ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، به بحران کم‌آبی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه فوق‌پیشرفته و دانش‌بنیان پروژه تخلیه مایع صفر (Zero-Liquid Discharge) یا به اختصار ZLD خروجی پساب شرکت پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.

گرشاسبی یادآور شد: این پروژه یک روش ابداعی و تازه به‌منظور بازیافت حداکثری پساب‌های املاح بالای باقی‌مانده از آب‌شیرین‌کن‌های متداول با بازدهی بسیار بالاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید