وزارت بهداشت در حالت آماده‌باش با سویه جدید کرونا/ واکسن به اندازه کافی داریم


وزارت بهداشت در حالت آماده‌باش با سویه جدید کرونا/ واکسن به اندازه کافی داریم

وزارت بهداشت در حال رصد سویه جدید کرونا است و بر همین اساس هم هفته پیش دو سویه جدید در کشور شناسایی شد. این ویروسها ویژگی‌شان آن است که به سرعت می‌توانند منتشر شوند و همه‌گیری ایجاد کنند و ما در وزارت بهداشت در حالت آماده‌باش هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو موفق‌ترین کشورها در کنترل بیماری کرونا است، گفت: علت آن نیز در درجه اول همکاری مردم و حمایت آنها، واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته جانفشانی کادر سلامت است؛ به طوری که نزدیک به سه ماه است که آمار فوتی‌های کرونا در کشور زیر ۱۰ نفر و در برخی روزها نیز صفر است؛ این درحالیست که در دنیا و برخی کشورها مثل ژاپن، آمریکا، آلمان، ایتالیا وضعیت خوب نیست و بر همین اساس هم ما مقداری نگران هستیم.

وی به تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا در روز گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به شناسایی سویه‌های جدید در کشور، تاکید بیشتری به واکسیناسیون بویژه در افراد پرخطر داریم و این افراد اگر شش ماه از تزریق واکسن‌شان گذشته، حتما باید برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر واکسن به اندازه کافی داریم و ۵۰ میلیون ذخیره واکسن در کشور است. نکته مهم دیگر پوشش ماسک است بویژه در اجتماعاتی نظیر هواپیما، اتوبوس، قطار و ... حتما از ماسک استفاده شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز روز گذشته به وزیر راه گفتم که هواپیماها مدتی است ماسک نمی‌دهند و این موضوع را باید الزامی کنند؛ چراکه در هواپیما ویروس در حال گردش است و هوا بیرون نمی‌رود و در داخل کابین می‌چرخد. به همین دلیل هم ماسک زدن لازم است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: رعایت بیشتر پروتکل‌ها در اجتماعات دانشجویی و دانش آموزی نیز به وزاری مربوطه تذکر داده شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در حال رصد بیماری است و بر همین اساس هم هفته پیش دو سویه جدید در کشور شناسایی شد. این ویروسها ویژگی‌شان آن است که به سرعت می‌توانند منتشر شوند و همه‌گیری ایجاد کنند و ما در وزارت بهداشت در حالت آماده‌باش هستیم.

وزیر بهداشت افزود: روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا بر کنترل مرزها تاکید شد. بر همین اساس مرزها رصد می‌شوند و در کشورهای پرخطر دقت بیشتری در مورد ورود مسافرینشان به کشورمان می‌شود و تست‌های لازم پی سی آر گرفته می‌شود و اگر فرد آلوده‌ای پیدا شد حتما قرنطینه می‌شود. در مجموع در آماده باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی