آلودگی هوای بی‌سابقه در تهران/ خبرگزاری اصولگرا: چرا حناچی استیضاح نشد؟!


آلودگی هوای بی‌سابقه در تهران/ خبرگزاری اصولگرا: چرا حناچی استیضاح نشد؟!

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیرامون معضل آلودگی هوای تهران و سیاسی شدن این موضوع گفت: استفاده سیاسی از مسئله آلودگی هوا که امری وابسته به منافع عمومی است عملی غیراخلاقی است، چرا شهردار سابق تهران به دلیل آلودگی هوا استیضاح نشد؟!

ناصر امانی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون معضل آلودگی هوای تهران اظهار کرد: استفاده سیاسی از مسئله آلودگی هوا که امری وابسته به منافع عمومی است عملی غیر اخلاقی است.

وی بدون اشاره به افزایش شدید آلودگی هوا نسبت به سال‌های قبل و استفاده از سوخت‌های غیراستاندارد، مدعی شد: چرا در دوره قبل مدیریت شهری که تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد کسی شهردار وقت را استیضاح نکرد. تاکنون شورای شهر تهران به اندازه کافی و حتی بیش از وظیفه خود به شهردار تهران در رابطه با مسئله آلودگی هوا تذکر داده است، اما حل این معضل تنها وابسته به شهرداری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که تنها وظیفه شهرداری در مسئله کنترل آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی است، افزود: برای حل این بحران نیاز به عزم ملی داریم و باید سران سه قوه نیز پیگیر حل مشکل آلودگی هوا باشند.

امانی با اشاره به برخی از انتقادات رسانه‌های اصلاح‌طلب به عملکرد شورای شهر تهران و مجموعه مدیریت شهری در روز‌های اخیر گفت: آلودگی هوا در دوره پنجم شورای شهر نیز وجود داشته است در آن زمان حتی این معضل به قدری جدی بود که کل شهر تهران چندین روز تعطیل شد در حالی که اکنون صرفا به واسطه آلودگی هوا تنها مراکز آموزشی پایتخت تعطیل شده‌اند، ولی با این وجود هیچگاه اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران دست به استیضاح شهرداران وقت پایتخت نزدند.

وی در ادامه پاسخ خود با اشاره به نامه اعضای شورای شهر تهران خطاب به سران قوا نیز گفت: اگر قوه مجریه و سپس قوه مقننه به مسئله آلودگی هوا ورود نکنند این معضل قابل حل نیست، اکنون که برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس و دولت در حال بررسی است لازم است این دو قوه موضوع آلودگی هوا را جدی در نظر بگیرند. فلسفه اصلی نامه شورای شهر تهران خطاب به سران قوا نیز در این است که بگوییم حل معضل آلودگی هوا باید در بودجه سال پیش رو و برنامه هفتم توسعه جزو اولویت‌ها قرار گیرد.ما تذکرات خود را به شهردار تهران در رابطه با مسئله آلودگی هوا ادامه می‌دهیم و اگر جایی حس کنیم تعمداً در حل این معضل کوتاهی صورت می‌گیرد حتماً اعضای شورا سایر موارد قانونی در برخورد با شهردار را پیگیری خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما