اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان برگزار شد


اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان برگزار شد

اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان عصر امروز با حضور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و وزرای علوم و بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین جلسه ستاد ازدواج دانشگاهیان مصوباتی پیشنهاد شد و سه مصوبه به تأیید اعضا رسید. براساس این مصوبات تمام دستگاههای عضو ستاد باید یک نفر را به کمیسیون دائمی معرفی کنند که نماینده تام الاختیار آن دستگاه در ستاد باشد.

همچنین مصوب شد دستگاه‌های عضو ستاد ازدواج دانشگاهیان برنامه‌های خود را تا ۱۵ بهمن سال جاری به دبیرخانه ستاد مذکور ارسال کنند و سند ازدواج دانشگاهیان به زیر مجموعه‌های دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد دو نفر از رؤسای دانشگاه‌ها به عنوان عضو حقیقی ستاد معرفی شوند.

براین اساس دکتر محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی و رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان عضو ستاد معرفی شدند که از میان قناعتی و آقامیری با رأی اعضا برای عضویت حقیقی در این ستاد انتخاب شدند.

امیرحسین بانکی پور نماینده مجلس و عباس مسجدی نماینده وزارت بهداشت نیز دیگر اعضای حقیقی ستاد هستند.

حجت الاسلام فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به چگونگی شکل گیری ستاد ازدواج دانشگاهیان گفت: ازدواج و تشکیل خانواده در دوران دانشجویی اهمیت ویژه ای دارد چون سن دانشجو و محیطی که دانشجو در آن زیست می‌کند محیط متفاوتی و سنی است که باید برای ازدواج فرد تصمیم گیری شود.

وی افزود: ازدواج دانشجویی از مسائلی است که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به آن پرداخته می‌شود مطالبه دانشجو هم است و اقداماتی هم در این سال‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به چرایی پیگیری ستاد ازدواج دانشگاهیان توسط نهاد اشاره کرد و گفت: پیشینه آن به فعالیت‌هایی که نهاد نمایندگی در این زمینه داشته باز می‌گردد و برنامه‌های زیادی در این زمینه توسط نهاد اجرا شده است ولی ما به این نتیجه رسیده ایم که اگر دستگاه‌های متولی به کمک این حوزه نیایند عملاً کار ترویج و اجرا در این بخش جدی نمی‌شود و نیاز است که در این زمینه یک هم افزایی صورت گیرد.

وی افزود: بر همین اساس سند ازدواج دانشجویی در شورای اسلامی دانشگاه‌ها بررسی و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و بعد از تصویب در صحن شورا در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور ابلاغ و عملیات اجرایی کار آغاز شد. جلسات مقدماتی آن با دستگاه‌های عضو برگزار شده است.

حجت الاسلام فاطمی پور افزود: ۲۴ دستگاه عضو ستاد ازدواج دانشگاهیان هستند و حکم رئیس ستاد ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ابلاغ شد. برنامه ما این است که عدد ازدواج دانشجویی را با تشکیل این ستاد افزایش دهیم. با تشکیل ستاد ساختار جدیدی شکل نمی‌گیرد و در واقع ستاد، هماهنگ کننده است و همین روال در استان‌ها نیز پیگیری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا