در روابط دوستی احساسات خود را نادیده نگیرید


بنا به گزارش سایت ARABIA، گروهی بر این عقیده هستند که برای شروع یک رابطه، باید صفر تا صد عاقلانه رفتار کرد و بر اساس قوۀ عقلانیت، انتخاب کرد. واقعیت این است که خیلی راحت‌تر می‌شد اگر می‌توانستیم در هر شرایط دردناک یا حساسی دست از احساسات بکشیم و...

در روابط دوستی احساسات خود را نادیده نگیرید

بنا به گزارش سایت ARABIA، گروهی بر این عقیده هستند که برای شروع یک رابطه، باید صفر تا صد عاقلانه رفتار کرد و بر اساس قوۀ عقلانیت، انتخاب کرد. واقعیت این است که خیلی راحت‌تر می‌شد اگر می‌توانستیم در هر شرایط دردناک یا حساسی دست از احساسات بکشیم و نقابی از عقلانیت و منطق برچهره بزنیم. اما احساسات خوشایند و ناخوشایند وجود دارند چه ما آنها را بپذیریم و چه انکار کنیم. تلاش برای جلوگیری از ظاهر شدن احساسات شما تنها به استرس شما دامن می زند، پذیرش موقعیت جدید را به تأخیر می‌اندازد و از ادامه مسیر جلوگیری می کند.

زمانی که به احساسات اجازۀ بروز می‌دهید متوجه خواهید شد که حتی شدیدترین و ناراحت‌کننده‌ترین احساسات نیز از بین خواهند رفت، آسیب‌های ناشی از این دوران سخت شروع به محو شدن خواهند کرد و می‌توانید راهی به جلو پیدا کنید. با شخصی که به آن اعتماد دارید در مورد آنچه تجربه می کنید صحبت کنید.

پیامدهای نادیده گرفتن احساس غم

گذراندن دوران سخت معمولاً نوعی از دست دادن را شامل می شود. خواه از دست دادن یک عزیز، از دست دادن شغل، یا از دست دادن زندگی گذشته و …. مهم است که به خودتان فرصت غصه خوردن بدهید. تنها با رویارویی با اندوه خود و سوگواری برای از دست رفته‌ها، می‌توانید شفا پیدا کنید و در نهایت به زندگی خود ادامه دهید.

زمانی که بخواهید عامدانه غم را کتمان کنید، زمینه را برای بروز بیماری‌های جسمی و روحی مهیا می‌کنید. افسردگی و میل به خودکشی، دوری گزیدن از اجتماع و …. از نشانه‌های بارز پس زدن غم و ندادن فرصت سوگواری به خود است.

هنگام بروز مشکلات با دیگران ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با دوستان و خانواده زمانی که روزهای سختی را پشت سر می گذارید می تواند به کاهش استرس، تقویت خلق و خوی شما کمک کند و همه تغییرات و اختلالات را درک کند. به جای اینکه احساس کنید به تنهایی با مشکلات خود روبرو هستید، می توانید از داشتن دیگران قدرت بگیرید و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید. زمانی که پارتنر خودتان را در جریان مشکلات می‌گذارید، به او اجازه می‌دهید احساس صمیمت کند و بداند که مهم است و می‌تواند موثر واقع شود.

آنچه در مورد آن صحبت می‌کنید یا کلماتی که استفاده می‌کنید اغلب بی‌اهمیت هستند. این ارتباط انسانی مثل تماس چشمی، لبخند یا در آغوش گرفتن است که می‌تواند در احساس شما تفاوت ایجاد کند.

در مواقع سختی عقب‌نشینی نکنید

اگر پارتنر شما توجهی به احساسات شما ندارد، معنی‌اش این نیست که شما نباید از احساسات خود صحبت کنید. بلکه لازم است نحوۀ بیان‌تان را تغییر دهید تا به یک الگوی مشترک برای بروز احساسات پیدا کنید. رابطه‌تان را بازتعریف کنید. هیچ چیز به اندازه ارتباط رودررو با کسی که دوستتان دارد و دلسوز شماست، نمی‌تواند رنج‌های شما را التیام دهد.

لینک های مرتبط دانلود ARABIA App:

ARABIA Arab Dating App (iOS)

ARABIA Arab Dating App (Android)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری