بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری در ایجاد فضای آزاداندیشی و اندیشه‌ورزی در مساجد هم‌افزا شوند


بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری در ایجاد  فضای آزاداندیشی و اندیشه‌ورزی در مساجد هم‌افزا شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با تاکید بر لزوم ایجاد فضای آزاداندیشی و اندیشه‌ورزی در مساجد، گفت: همه نهادهای مسجدی برای ایجاد فضای گفتگو در مساجد از بسیج تا کانون‌های فرهنگی هنری نقش و وظیفه خطیری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «محی‌الدین محمدیان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد محل تجمع مردم برای اقامه نماز، قرائت دعا و مناجات و دیدار با مسئولان و رشد و تعالی کودکان و نوجوانان و جوانان هستند، اظهار کرد: اگر با ضعف مسئولان، دانشگاه ها نتوانستند به مکان گفت و گوی آزاد میان نسل جوان و مسئولان تبدیل شوند، مساجد می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

این کارشناس آموزش و پرورش افزود: همه نهادهای مسجدی اعم از بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری در ایجاد فضای گفتگو در مساجد نقش دارند.

وی اضافه کرد: دستگاه های مسجدی و فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد باید بستر این کار را در مساجد فراهم آورند.

امام جماعت مسجد نور تهران گفت: از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی تاکنون همیشه مسئولان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی کشور در مساجد با مردم دیدار داشته اند و در برگزاری جلسات این دیدارها باید چند نکته رعایت شود. اول اینکه، فضای کاملا آزاد ایجاد شود. دوم اینکه مسئولان برای رفع تکلیف این کار را نکنند بلکه پاسخ دقیق به مردم بدهند. سوم اینکه گروهی از سوی مسجدی ها و مسئولان تشکیل شود تا پس از هر دیدار پیگیر وعده های مسئولان به مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در جریان این دیدارها که جای خالی آن در کشور احساس می شود دوری از هرگونه تهمت زنی و دروغ گویی است به طوری که در فضای کاملا اخلاق مدارانه همه بتوانند در مساجد نظرات خود بیان کنند و جواب مسئولان را نیز بشنوند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان