باز شدن مرزهای چین نفت را گران کرد


باز شدن مرزهای چین نفت را گران کرد

با بازگشایی مرزهای چین، بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

باز شدن مرزهای چین نفت را گران کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با بازگشایی مرزهای چین، بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان که چشم انداز رشد تقاضا برای سوخت را تقویت و نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی را خنثی کرد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 4 سنت افزایش 79.61 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام امریکا با یک دلار و 4 سنت افزایش 74.81 دلار معامله شد.

امید به افزایش کمتر نرخ بهره ایالات متحده باعث تقویت بازارهای مالی و کاهش ارزش دلار شده است. هرچه ارزش دلار پایین تر باشد، کالاهای اساسی که با دلار قیمت گذاری می شوند، برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر می شوند.

قیمت نفت برنت و WTI در هفته گذشته 8 درصد افت کرده است که بیشترین کاهش هفتگی آغاز سال جدید میلادی از سال 2016 به شمار می رود.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاهای اساسی در فیلیپ فیوچرز گفت: «با بازگشایی اقتصادی چین و چشم انداز سیاست های پولی کمتر تهاجمی از سوی فدرال رزرو یک روند مثبت برای بهبود تقاضا ایجاد کرده است.»

چین برای اولین بار در 3 سال گذشته مرزهای خود را در آخر هفته باز کرد. انتظار می رود، حدود 2 میلیون سفر داخلی در سال جدید قمری در این کشور انجام شود که تقریبا 2 برابر سال گذشته است و به 70 درصد سطح مسافرت های سال 2019 خواهد رسید.

بر اساس آمارهای هوانوردی Cirium، خطوط هوایی، طی هفته گذشته تعداد صندلی‌های پروازهای بین‌المللی در ماه ژانویه را 9.5 درصد افزایش داده‌اند.

با وجود، افزایش قیمت نفت در معاملات امروز، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه جریان عظیم مسافران چینی ممکن است باعث افزایش مجدد کرونا شود، وجود دارد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید