ارسال بسته‌های آموزشی به مدارس روستایی


ارسال بسته‌های آموزشی به مدارس روستایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه معاونان آموزش ابتدایی میثاق نامه‌ای امضا کرده‌اند تا آموزش را با رویکرد تربیتی تلفیق کنند.

آیین اختتامیه جشنواره کشوری "عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم" با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل این معاونت، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و کودکان برگزیده و اولیای آن‌ها در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.

در این جشنواره از برگزیدگان قدردانی و از کتاب عهدنامه کودکان با سردار دل‌ها با حضور خانواده دانش آموز شهید علی اصغر لری گویینی رونمایی به عمل آمد.کودکان ایرانی در جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی با نگارش دلنوشته، اجرای سرود و دکلمه اوج ارادت و معرفت خود را به سردار دل‌ها به تصویر کشیدند و نشان دادند.

معصومه نجفی در این مراسم به سه رویکرد تربیتی، کیفیت بخشی به اقدامات و مدیریت شبکه‌ای در معاونت آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: همه معاونان آموزش ابتدایی میثاق نامه‌ای امضا کرده‌اند تا آموزش را با رویکرد تربیتی تلفیق کنند و باور ما این است که رویکرد‌های تربیتی کیفیت آموزش را هم ارتقاء خواهد داد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار اثر از دانش آموزان کل کشور برای جشنواره عهد کودکان دبستانی دریافت شده و در ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور برنامه‌هایی با محور شهید سلیمانی برگزار شده که جریان تربیتی عظیمی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همه ما رابطه عمیق عاطفی حاج قاسم را با کودکان دیده‌ایم، عیار این رابطه عاطفی بالاست و نگاه خداوند بر کار ما حاکم است.

نجفی گفت: رویکرد دوم این است که کار‌های کم اثر و گزارشی را تعطیل کنیم. باید میز معلم را خلوت کنیم تا بتواند کیفیت آموزش را بالا ببرد، برای ارتقای کیفیت آموزش و توانمندسازی معلمان در طرح شهید همت را با آموزش ۱۲۰ هزار معلم در کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ کلاس روستایی را هدف قرار داده‌ایم تا بتوانیم آموزش با کیفیت داشته باشیم، گفت: بسته‌های آموزشی به صورت هفتگی به کلاس‌های درس ارسال شده است. همچنین جذب بازماندگان از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند از دیگر طرح‌های در دستور کار است.رویکرد سوم مدیریت شبکه‌ای است، باید به شبکه سازی کمک کنیم.

گفتنی است در این جشنواره ۱۰۰ اثر از بیش از ۱۰۰ هزار اثر رسیده به دبیرخانه به عنوان برگزیده انتخاب شده اند که در این مراسم از صاحبان آثار برگزیده تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد