4 محکوم به اعدام در گیلان رهایی یافتند


4 محکوم به اعدام در گیلان رهایی یافتند

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گیلان از رهایی ۴ محکوم از قصاص نفس در سال‌جاری با تلاش شورا‌های حل اختللاف استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در گفتگو با میزان، در تشریح اقدامات شورا‌های حل اختلاف استان گیلان جهت ایجاد سازش در پرونده‌های قصاص و رهایی محکومان از قصاص نفس با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف نقش بسزایی در صلح و سازش دارند گفت: اساس کار شورا‌های حل اختلاف برقراری صلح و سازش در میان مردم است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های قصاص جهت دریافت رضایت اولیای دم در دستور کار شعب شورا‌های حل اختلاف قرارمی‌گیرد، افزود: با تلاش مستمر اعضای شورا‌ها و برگزاری جلسات متعدد با اصحاب پرونده، رضایت اولیای دم جلب می‌شود تا علاوه بر رفع کدورت‌ها محکوم از قصاص نفس رهایی یابد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گیلان، با اشاره به رهایی ۴ محکوم از قصاص نفس در سال‌جاری، تصریح کرد: شورای حل اختلاف یک نهاد سازشی است که موفقیت‌های خوبی را در جهت حل اختلافات بویژه اختلافاتی که متهمان یا محکومان آن‌ها در زندان بسر می‌برند کسب کرده و توانسته است تاکنون کمک شایانی را به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کند.

وی همچنین با اشاره به ارزش و فضیلت بخشش و گذشت، بیان کرد: از جمله خصایل کریمانه که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می‌کند و اوج اخلاق‌مداری شخص را به نمایش می‌گذارد، عفو و گذشت از گناه، خطا‌ها و لغزش‌های دیگری و خودداری از مجازات و تنبیه اوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟