کوتاه ‌از فرهنگ‌وهنر - 1401/10/27


نشست نقد و بررسی مجموعه غزل «کتیبه تاک» اثر علی‌اصغر شیری در قالب اولین ‌جلسه از سری ‌نشست‌های «ساعت نقد» با حضور وحید سمنانی و محمدجواد شرافت به ‌عنوان منتقد و با اجرای آرش شفاعی در حوزه هنری برگزار می‌شود. این مجموعه ۳۲ غزل عاشقانه دارد و از شاعر آن پیش از این، دو مجموعه شعر به نام‌های «زبان مادری» و «لب‌خوابی» منتشر شده است. اولین ‌نشست «ساعت نقد»، امروز سه‌شنبه ۲۷ دی از ساعت ۱۶ در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود.

سومین نشست از سلسله نشست‌های بازیابی با عنوان «مداخله‌ هنرمند سینما در صورت‌بندی امروز و فردا» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نشست که فردا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، امیر اثباتی (طراح صحنه و فعال صنفی)، وحید جلیلوند (کارگردان سینما) و سعید عقیقی (فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر) سخنرانی خواهند کرد. در این نشست‌ها، منظور از «بازیابی» نه بازگشت به روال گذشته که تلاشی است برای احضار ملموس قدرت رهایی‌بخش هنر و هنرمندان. حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

فیلم کوتاه «لوتوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین خنکا و نویسندگی حسین خنکا، آیناز سلمانی و آزاده سلمانی کلید خورد. «لوتوس» با موضوع صلح جهانی است که زندگی سخت دختری را که جنگ را ندیده اما در زندگی‌اش تاثیر گذاشته روایت می‌کند. خلاصه داستان: دختری به خاطر تاثیرات داروهایی که پدرش به علت شیمیایی بودن در درازمدت مصرف می‌کند دچار معلولیت جسمی(فلج) شده است و تنها رفیق و هنرش کشیدن نقاشی است و دوست دارد در یک گالری کار کند. یک روز که در کنار پیاده ‌رو نشسته بود... .

تهیه‌کننده مستند «روبورس» از پایان ساخت این مستند به کارگردانی رضا پردل خبر داد. آریان عطارپور با اشاره به ساخت مستند «روبورس» گفت: این مستند درباره اتفاقاتی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در بازار بورس رخ داد، در این دوره یک حباب بورس به وجود آمد که باعث مال باختن تعداد بسیاری از مردم شد. وی با اشاره به اینکه این پروژه یک مستند کوتاه است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری «روبورس» را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی بر عهده داشته و من تهیه‌کنندگی و رضا پردل کارگردانی آن را بر عهده داشتیم. عطارپور توضیح داد: مستند «روبورس» با تیتر روزنامه روایت می‌شود و از میان این تیترها بازار بورس از سال ۹۷ تا امروز روایت می‌شود تا نشان دهیم در این دوره چه اتفاقاتی در بورس رخ داده، چه چیز باعث شد شاخص‌های بورس ناگهان کاهش پیدا کرده و همچنان این شاخص پایین مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان