نقدینگی به سمت تک سهم‌ها می رود


نقدینگی به سمت تک سهم‌ها می رود

علی فراقی گفت: در حال حاضر نقدینگی فقط توانایی آن را دارد که کوچک‌تر ها و تک سهم هارا جا به جا کند.

نقدینگی به سمت تک سهم‌ها می رود

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با بیان اینکه بازار امروز همانگونه که گفته شد علیرغم تقاضای مناسب در کلیت بازار در روز گذشته کم رمق تر به کار خود پایان داد، گفت: شرکت‌هایی که عملاً در وضعیت مساعدتری معامله شدند همان هم وزنی های بازار بودند که با اتکا به صحبت‌های گذشته همان موردی است که از بازار سرمایه انتظار می‌رفت.

فراقی افزود: حال اگر نیم نگاهی به تابلوی سبز و قرمز بازار داشته باشیم به خوبی می‌توان همان شرکت‌هایی را دید که عملاً درگیر نقطه‌ای خصوصاً از لحاظ قیمتی هستند که نیاز به یک ورود نقدینگی مناسب همانند روز دوشنبه یا حتی بیشتر از آن دارند تا بتواند به سلامت از این نواحی عبور کنند و آن چیزی است که علیرغم ورود دیروز با کاهش در روز سه شنبه به خوبی ترمز حرکت و گذر از این ناحیه‌های حیاتی برای بسیاری از سهم‌ها خصوصاً صنایع بزرگ‌تر را کشید.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: هرچند شاخص کل با رشد نسبت به روز گذشته همراه بود و در نقطه‌ای بالاتر بازگشایی شد ولی به خوبی در نقشه بازار مشهود بود که بسیاری از سهام در یک محدود تعادلی معامله شدند. حال پارامتر قابل توجهی را که می‌توان در نظر گرفت میزان تزریق پول به بازار و مداومت آن است که می‌توان کلید شناسایی ناحیه شروع حرکتی بعدی بازار را تعیین کند و خلاف آن چیزی که یکی دو هفته اخیر حتی با وجود برخی از روزهای با ورود نقدینگی مناسب عدم پایداری آن اجازه حرکت به بازار را نداد.

فراقی ادامه داد: برای به روزرسانی وضعیت بانک‌ها که در بررسی‌های قبلی به آن اشاره شد صنعت بانک هنوز نتوانسته به سلامت از ناحیه مهم خود عبور کند و برعکس روز معاملاتی گذشته آنچنان با اقبال رو به رو نشد و در صورت گذر از این ناحیه نسبت به سرمایه گذاری و بررسی بیشتر می‌توان جذاب باشد.

علی فراقی در پایان گفت: برای به روزرسانی وضعیت کلی بازار هم به دلیل کمبود نقدینگی انچنان که بتواند کلیت بازار را جا به جا کند نیست و در حال حاضر فقط توانایی آن را دارد که کوچک‌تر ها و تک سهم هارا جا به جا کند که به وضوح در بازار قابل مشاهده است که بهترین استراتژی در زمان حال بازار اولویت دادن به این سبک سهام است و در صورت تزریق پول بزرگ‌تر تغییر چیدمان پورتفو به سمت شرکت‌های بزرگ‌تر است تا به خوبی بتوان از میانگین فعالان بازار بازده بیشتری را کسب نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت