برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسید


برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسید

هنگامی که در مورد برترین خودروهای ایتالیایی صحبت می‌کنیم، احتمالا با یک آشوب مواجه خواهیم شد. خودروهای ایتالیایی خاطره انگیز در جهان بسیار هستند...

هنگامی که در مورد برترین خودروهای ایتالیایی صحبت می‌کنیم، احتمالا با یک آشوب مواجه خواهیم شد. خودروهای ایتالیایی خاطره انگیز در جهان بسیار هستند و هرکدام از برندهای ایتالیایی طرفداران خاص خود را دارد. اما بهترین خودروهای ایتالیایی چه ماشین‌هایی هستند؟ با ما همراه باشید تا به آن‌ها بپردازیم.

شماره یک، فراری F40

خوشبختانه فراری F40 یکی از معدود سوپراسپرت‌های ایتالیایی است که به طور همزمان خوب عمل می‌کند و محبوب است. فراری F40 استانداردهای خودروهای سوپراسپرت را چند پله ارتقا داد و در زمان خود سریع‌ترین خودرو هم در خط مستقیم و هم در پیچ محسوب می‌شد. فراری F40 نماد کامل یک ابرخودرو آرمانی است. این خودرو سبک و قدرتمند است و به خوبی از پس وظایف خود بر می‌آید.

برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسیدفراری F40

آلفارومئو جولیا اسپرینت GTA

سال‌ها پیش از آن که مرسدس AMG، زیرشاخه M بی ام و بخش اسپرت آئودی به تولید خودروهای اسپرت و قدرتمند از نسخه‌های عادی روی بیاورند، آلفارومئو اتومبیل‌های اسپرت جاده‌ای تولید می‌کرد. آلفارومئو جولیا اسپرینت GTA در مقایسه با نسخه عادی، از بدنه آلومینیومی به جای بدنه فولادی بهره می‌برد و موتور 1.6 لیتری آن دو سرشاخه بود. ایتالیایی‌ها این خودرو را Allegorita می‌نامیدند که به معنای سبک است.

برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسیدآلفارومئو جولیا اسپرینت

فیات 500

حضور فیات 500 در لیست بهترین خودروهای ایتالیایی، جای هیچ‌گونه مباحثه ندارد. فیات 500 یک خودرو عالی از همه نظر است و افرادی که آن را خریده‌اند، عاشق آن هستند. بسیاری از منتقدان و کارشناسان در ابتدا نسبت به سوار شدن یک بدنه کوچکتر روی پلتفرم فیات پاندا شک داشتند اما در نهایت فیات 500 ثابت کرد که یک خودرو عالی است. 15 سال از عرضه نسل جدید فیات 500 به بازار می‌گذرد و این خودرو همچنان پرفروش و محبوب است.

برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسیدفیات 500

پاگانی زوندا

شرکت تازه تاسیس پاگانی در سال 1999 میلادی، مدل زوندا را روانه بازار کرد. پاگانی زوندا بر روی کاغذ هیچ شانسی برای برتری در مقابل رقبای قدرتمند خود نداشت اما این خودرو به یکی از بهترین سوپراسپرت‌های ایتالیایی تاریخ تبدیل شد. پاگانی زوندا خودرویی سریع و قابل اعتماد بود و ظاهر جذابی داشت. همچنین رانندگی با آن نسبت به سایر ابرخودروها آسان‌تر بود. بسیاری اعتقاد دارند پاگانی زوندا تجسم لامبورگینی کونتاش در دنیای امروزی است.

برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسیدپاگانی زوندا

فراری 458 اسپشیاله

بنابر نظر بسیاری از روزنامه نگاران خودرویی، فراری 458 اسپشیاله بهترین خودرویی به حساب می‌آید که از خط تولید این شرکت تاکنون خارج شده است. ترکیبات به کار رفته در ساخت فراری 458 اسپشیاله بسیار جذاب هستند. یک موتور 4.5 لیتری V8 با قدرت 600 اسب بخار که تا 9000 دور در دقیقه می چرخد، یک گیربکس دوکلاچه، طراحی بدنه فوق العاده زیبا و تجهیزات الکترونیکی پیچیده همه به پلتفرم فوق العاده 458 متصل شده‌اند. فراری 458 اسپشیاله حتی اگر بهترین فراری تاریخ نباشد، قطعا یکی از بهترین‌ها است.

برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسیدفراری 458 اسپشیاله

فیات پاندا

فیات پاندا یک خودرو کاربردی به معنای واقعی است که حتی مورد تحسین مدیر عامل فراری قرار گرفت و آن را نماد ایتالیا توصیف کرد. فیات پاندا براساس فیات 126 شکل گرفت و در واقع نسخه کاربردی‌تر فیات 500 به حساب می‌آید. محبوبیت فیات پاندا آن‌قدر گسترده بود که مدل اصلی آن از سال 1980 تا 2003 روی خط تولید قرار داشت. فیات بعدها با معرفی نسخه چهار چرخ محرک فیات پاندا، مفهوم کراس‌اوور را به سایر خودروسازان و مشتریان معرفی کرد.

برترین خودروهای ایتالیایی جهان را بشناسیدفیات پاندا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر