پرداخت تسهیلات 782‌هزار میلیارد تومانی به صنعت و معدن


دنیای‌اقتصاد : سخنگوی وزارت صمت گفت: ۷۸۲‌هزار میلیارد تومان در هشت‌ماه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱‌درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف افزود: ۷۸۲‌هزار میلیارد تومان در هشت‌ماه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده که این میزان ۶۷‌درصد رقم مصوب برای کل سال ۱۴۰۱ است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: پرداخت تسهیلات در هشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱‌درصد رشد داشته است. همچنین سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات از ۳۰‌درصد در سال قبل به ۳۵‌درصد افزایش یافته است.وی ادامه داد: براساس توافق وزرای صمت و اقتصاد و رئیس کل بانک‌مرکزی قرار است امسال یک‌هزار و ۱۶۷‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت شود.مشاور وزیر صمت با اشاره به سیاست این وزارتخانه برای افزایش سهم تامین مالی به صورت زنجیره‌‌‌ای، گفت: در ۹ماه امسال ۴۴‌هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق گام تامین مالی شد که در مقایسه با مجموع دوسال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که ۹‌هزار میلیارد تومان بود، جهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.وی افزود: تامین مالی زنجیره‌‌‌ای به روشی گفته می‌شود که واحدهای تولیدی که در طول هم هستند با یک‌بار اخذ تسهیلات تامین مالی می‌‌‌شوند. در این روش کارآیی نقدینگی افزایش می‌یابد و گردش مالی شفاف می‌شود.قالیباف در مورد استفاده از صورتحساب الکترونیکی نیز گفت: ۲۲‌هزار و ۳۰۰فقره تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۷/ ۳۵‌هزار میلیارد تومان در ۹ماه امسال پرداخت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس