اقدام وقیحانه اروپا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران، خلاف منشور سازمان ملل است


اقدام وقیحانه اروپا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران، خلاف منشور سازمان ملل است

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه پارلمان اروپا وقیحانه سپاه پاسداران ما را تروریست خوانده است؛ خاطرنشان کرد:  این مصوبه پارلمان اروپا هم مضحک بوده و هم برای آنها خطرناک است و اگر این مصوبه تایید شود هم خلاف منشور سازمان ملل متحد است، چرا که نمی‌ توان نهادهای کشوری را که جزء ساختار آن کشور هستند تروریسم خطاب کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین علی توکلی امروز در خطبه‌ های نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به آخرین آیه سوره فرقان اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌ فرماید: «ای پیامبر! به مردم بگو اگر دعاهای شما نباشد خداوند به شما توجهی نمی‌ کند و کاری با شما نخواهد داشت.»

وی با بیان اینکه گاهی سوال می‌ کنند که آیا دعا یک امر ضروری است، افزود: اگر بخواهیم از لطف و عنایت خاصه خدا بهره‌ مند شویم باید دعا کنیم، وگرنه خداوند به ما مانند سایر مخلوقات دیگر روزی خواهد داد اما ما نیاز به رحمت خدا و توجه ویژه پروردگار داریم که با دعا کردن محقق می‌ شود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه دعا حلقه اتصال انسان با خداوند است، بیان کرد: بهترین حالت روحی را افرادی دارند که اهل دعا باشند، افرادی که همواره خود را محتاج خداوند می‌ دانند؛ اگر گاهی اوقات دعاهای ما برآورده نمی‌ شود یکی از دلایل آن همین است که ما خود را فقیر مطلق خدا نمی‌ دانیم.

حجت الاسلام توکلی، با بیان اینکه باید برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم و در این دعا خود را محتاج واقعی بدانیم، بیان کرد: دعا برای فرزندان هم بسیار اهمیت دارد و امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه اینگونه دعا می‌کند؛ که خدایا بر من منت بگذار تا فرزندانم بمانند، صالح باشند و از آنها بهره ببرم.

وی با اشاره به اینکه در تربیت فرزندان از خداوند کمک بگیرید و دعا کنید تا خداوند در تربیت فرزندان صالح شما را کمک کند، تصریح کرد: اینکه فرزند شما نسبت به امورات دینی خود کاهل شدند به خود شما برمی‌ گردد، پس همواره برای عاقبت بخیری فرزندان خود دعا کنید و از خدا کمک بخواهید.

امام جمعه موقت کرمان، با بیان اینکه تربیت فرزندان شرایطی دارد و باید شرایط سنی آنها را درک کرد و بر اساس آن رفتار کنیم، اذعان داشت: این هنر پدر و مادر است که وضعیت فرزندان در هر سنی را مدیریت کرده و به آنها در مسیر زندگی کمک کند.

حجت الاسلام علی توکلی، با تاکید بر اینکه در برخورد با فرزند باید شرایط سنی او را پذیرفت و وضعیت او را مدیریت کرد؛ اظهار کرد: با تهدید و خط نشان کشیدن نمی شود مسیر فرزند را تغییر داد، لذا اگر والدین تربیت شده باشند، فرزند از رفتار آنان الگو می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز در نتیجه سهل انگاری والدین، فضای مجازی با ایجاد باورهای غلط، غیر واقعی و پوچ که از بین بردن آن کار سختی است؛ جای والدین را گرفته است؛ ادامه داد: بچه ها را اهل تحمل و تاب آوری بار بیاورید و بگذارید از شما "نه" بشنوند، زیرا فرزند سالاری نتیجه عدم این مسئله است.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان تاکید کرد: بچه ها را با اعتماد به نفس، اهل تفکر و نه منفعل بار بیاورید که در اغتشاشات اخیر بسیاری از نوجوانان منفعلانه به میدان آمدند.

حجت الاسلام توکلی، در بیان خطبه دوم نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: مردم از چشم و زبان خود مراقبت کنید و آنها را در مسیر تقوای الهی قرار بدهید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: ما نباید اجازه بدهیم برخی وقایع فراموش شود و از جمله این وقایع دوران دفاع مقدس است، که باید زنده بماند و نسل جوان ما با آن رشادت‌ها آشنا شوند.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه فتنه ۸۸ توطئه بزرگ دشمن و فتنه عظیمی بود که هیچ وقت نباید فراموش شود، گفت: دشمن برنامه‌ ریزی قوی برای ایجاد اغتشاشات و فتنه‌انگیزی در کشور داشت و اغتشاشات اخیر باید برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام توکلی، با اشاره به اینکه دشمن طراحی دقیقی علیه نظام مقدس اسلامی داشت، اما مردم همراهی نکردند، ادامه داد: اغتشاشات اخیر مردم دشمن را همراهی نکردند و حضور مردم و رهنمودهای رهبری انقلاب دشمن را ناامید کرد و در نهایت پروژه دشمن شکست خورد.

وی با بیان اینکه بعضی‌ ها در حوادث اخیر بزدلانه با دشمن همراهی کردند، ابراز کرد: فتنه‌ گران بر اساس اقداماتی که داشتند باید مجازات بشوند و البته در این میان تعدادی از جوانان و نوجوانان هم به واسطه این افراد فریب خوردند و در دام دشمن افتادند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه در وقایع اخیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ دشمن برنامه‌ ریزی خوبی داشت اما محاسباتش اشتباه بود، ادامه داد: اغتشاشات اخیر پروژه براندازی بود چون در شعارهایی که در این چند ماه داده شد، حتی یک شعار اقتصادی یا رفع بیکاری دیده نمی‌شد و تنها شعار برای آزادی‌ های جنسی شاخص بود.

حجت الاسلام توکلی، بیان کرد: در اغتشاشات اخیر برخی دنبال این بودند با مدیریت خارج از کشور براندازی صورت بگیرد و باورشان این موضوع بود و یقین داشتند و آنقدر گفتند که بعضی افراد ساده باور کرده بودند.

وی اضافه کرد: مردم در رابطه با اغتشاشات اخیر انتظار دارند که به رسیدگی ها سرعت بیشتری داده شود، البته سیر مراحل قضایی زمان بر است و ضمن اینکه بسیاری از اینها تکلیف شان مشخص شده است.

خطیب جمعه کرمان، بیان کرد: با آمدن مردم در صحنه و حمایت آنان از نظام و مقاومت در برابر زورگویی ها، دشمن در این پروژه شکست خورد.

حجت الاسلام توکلی، اظهار کرد: البته ۲ کار اطاعت از رهبری و دوم جهاد تبیین باید انجام گیرد و سرلوحه امور باشد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، تاکید کرد: درست است که زمانه فرق کرده، اما ارزش‌ ها و اخلاق تغییری نکرده است، بنابراین باید گذشته‌ ها برای نسل جدید بیان و تبیین شود.

خطیب جمعه کرمان، با اشاره به اینکه انتظارات مردم به حق است و باید مشکلات مردم در مراحل مختلف پیگیری و برطرف شود، تاکید کرد: اطاعت از مقام معظم رهبری را هیچگاه نباید فراموش کنیم و از دلایل مهم پیروزی کشور در عرصه‌ های مختلف نتیجه ولایت‌ پذیری است.

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه جهاد تبیین بسیار اهمیت دارد، ابراز داشت: کسانی که سنی از آنها گذشته و وقایع کشور را درک کردند، باید این مطالب را برای نسل جوان جامعه تشریح کنند.

وی با اشاره به اینکه پارلمان اروپا وقیحانه سپاه پاسداران ما را تروریست خوانده است؛ خاطرنشان کرد: این مصوبه پارلمان اروپا هم مضحک بوده و هم برای آنها خطرناک است و اگر این مصوبه تایید شود هم خلاف منشور سازمان ملل متحد است، چرا که نمی‌ توان نهادهای کشوری را که جزء ساختار آن کشور هستند تروریسم خطاب کرد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزء ساختارهای اصلی کشور ما است و در قانون اساسی کشور تصویب شده است، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی این مصوبه پارلمان اروپا را پیگیری کند؛ ما نیز می‌ توانیم نیروهای مسلح کشورهای اروپایی را تروریسم بخوانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار