واکنش دمشق به اقدام خصمانه جدید آمریکا علیه سوریه


واکنش دمشق به اقدام خصمانه جدید آمریکا علیه سوریه

وزارت خارجه سوریه به تحرکات جدید واشنگتن علیه دمشق واکنش نشان داد.

واکنش دمشق به اقدام خصمانه جدید آمریکا علیه سوریه

به گزارش راهبرد معاصر.‌ وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف اقدام آمریکا در اختصاص میلیون‌ها دلار برای مراکز مشکوک رسانه، خدشه دار کردن وجهه سوریه و بیانگر اصرار واشنگتن به گمراه کردن افکار عمومی است.

وزارت امور خارجه سوریه در حساب توئیتری خود اعلام کرد: این پروژه ها که توسط وزارت خارجه آمریکا اجرا می شود، با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات آمریکا در سوریه، حفاظت از تروریست ها و جدایی طلبان و سرقت ثروت و منابع سوریه انجام می‌شود، و رسانه‌های سوریه و پیام‌های وزارت امور خارجه به سازمان ملل و بیانیه‌های مختلف آن را افشا کردند.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان بیان کرد: واشنگتن که این گونه برنامه‌ها را با بهانه مبارزه با اقدامات گمراه کننده و تقویت حقوق بشر مطرح می‌کند، خود عامل انجام بیشترین اقدامات گمراه کننده است.

سانا از سفر «بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه به تهران برای شرکت در اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار در همه عرصه‌ها خبر داد که از امروز در تهران آغاز به کار می‌کند.

حدود 400 شخصیت از بیش از 80 کشور جهان از جمله زنان فعال و تأثیرگذار در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و فناوری و 17 شرکت کننده در سطح بانوی اول از کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی در این کنگره شرکت می‌کنند.

این کنگره همچنین با هدف توسعه ظرفیت‌های نخبگان زن تأثیرگذار در سطح ملی و بین‌المللی، تشریک مساعی مشترک با هدف حمایت و توسعه زنان در ایران و جهان و ارتقای ارتباط بین زنان فعال از کشورها و قاره‌های مختلف، به منظور ارتقا جایگاه و نقش زنان و رسیدگی به امور آنان در عرصه‌های مختلف، برگزار می‌شود.

«غسان الزامل»، وزیر برق سوریه با «سهیل بن محمد المزروعی»، وزیر انرژی و زیرساخت امارات دیدار و با وی روابط دوجانبه و مسائل مربوط به تولید انرژی را بحث و بررسی کرد.

وی در جریان این دیدار در حاشیه نمایشگاه هفته پایداری ابوظبی 2023 به شرایط سخت کنونی برای تولید برق در سوریه اشاره کرد که در نتیجه اقدامات اجباری یکجانبه غرب و کمبود انرژی منجر به کاهش تولید برق از 10 هزار مگاوات قبل از جنگ علیه سوریه به حدود دو هزار مگاوات در حال حاضر شده است.

به نوبه خود وزیر انرژی و زیرساخت امارات بر اهمیت روابط برادرانه بین دو کشور و اولویتی تاکید کرد که کشورش برای آن قائل است.

وزیران دو کشور همچنین بر اهمیت بهره برداری از بسترهای بین المللی برای رساندن صدای سوریه در دستیابی به انرژی پاک به عنوان یک حق انسانی تاکید کرد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو