ارائه نسخه «شاد» توسط ایران به نیکاراگوئه


ارائه نسخه «شاد» توسط ایران به نیکاراگوئه

وزیر آموزش و پرورش گفت: نخبگان ایرانی یک شبکه آموزشی ایرانی با جستجوگر فارسی تولید کرده‌اند که می‌توانیم این امکان را در اختیار نیکاراگوئه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با همتای نیکاراگوئه ای خویش که صبح امروز برگزار شد؛ گفت: رهبر معظم انقلاب به ما سفارش کرده‌اند تا با کشورهای مبارز با امپریالیسم آمریکا همکاری داشته باشیم.

نوری افزود: تحریم‌های ظالمانه موجب رشد کشور شده است؛ در حوزه زیر ساختی ما از سرانه یک و نیم متر به ۵ متر برای هر دانش آموز رسیده‌ایم؛ همچنین در ریشه کنی بی سوادی به ۹۵ درصد رسیده‌ایم و در المپیادهای جهانی رتبه‌های برتر جهان را کسب کردیم و دانش آموزان ما ۲۰ مدال طلا توانستند کسب کنند.

وی با بیان اینکه خوشحالم در کشور نیکاراگوئه وزیر خانواده وجود دارد گفت: اینکه آنان هم تحول در نظام آموزشی را آغاز کردند جای خوشحالی دارد. شعار ایشان یک وزارتخانه در جامعه است و ۴ درصد تولید ناخالص داخلی خود را به این بحث اختصاص دادند. آنها برنامه ویژه درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی دارند؛ در کتب درسی به مهارت‌هایی همچون مهارت آشپزی توجه و آموزش در مقطع ابتدایی را اجباری کردند.

نوری با بیان اینکه همکاری‌های خوبی با کشور نیکاراگوئه می‌توانیم داشته باشیم و زمینه‌های همکاری خوبی وجود دارد گفت: ما هم اقدامات خوبی برای حذف محرومان از تحصیل در سالهای پس از پیروزی انقلاب داشته‌ایم؛ نهضت سوادآموزی عقب ماندگان از تحصیل را تا ۴۹ سالگی پیگیری کرده است.

نوری خطاب به وزیر آموزش خانواده و جوانان پاراگوئه با اشاره به توانمندی آموزشی نظام آموزشی کشور در فضای مجازی گفت: نخبگان ایرانی یک شبکه آموزشی ایرانی با جستجوگر فارسی (شاد) تولید کرده‌اند که می‌توانیم این امکان را در اختیار شما قرار دهیم همچنین خیران مدرسه ساز از سال ۷۷ در کشور ما فعالیت می‌کنند و از هر دو کلاس در حال حاضر یک کلاس توسط آنان ساخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام