شگرد مرد شیاد در مازندران خاص بود / 15 زن و مرد به دنبال او بودند


شگرد مرد شیاد در مازندران خاص بود / 15 زن و مرد به دنبال او بودند

حوادث رکنا: فردی که با ترفند ارسال پیامک با عنوان تمدید تبلیغات سایت دیوار اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بود دستگیر شد.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان تمدید تبلیغات در سایت دیوار دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع دردستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این ترفند با عنوان تمدید تبلیغات سایت دیوار عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه جعلی و تمدید تبلیغات خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منجر می‌شود.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: کارآگاهان در بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ خورشاد افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت از متهمان مشخص، و با اقدامات انجام گرفته محل اختفاء مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع آور گردید.

او با بیان اینکه متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بصورت گسترده می‌کردند، گفت: این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: ۱۵ نفر از افرادی که وجوه ازحساب بانکی آن‌ها برداشت شده است تاکنون شناسایی شده و با توجه به ارز‌های فروخته شده توسط متهم تا این لحظه مبلغ ۵ میلیارد ریال بر آورد شده است.

او با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام تمدید آگهی در پوشش سایت‌های نیازمندی با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه