مشکلی آزاردهنده و غیرقابل‌حل مادربردهای نسل 13 اینتل


مشکلی آزاردهنده و غیرقابل‌حل مادربردهای نسل 13 اینتل

زومیت نوشت: کاربران می‌گویند کنترلر اترنت در مادربردهای جدید سری ۷۰۰ اینتل همچون نسل قبل معیوب است و باعث قطع ارتباط می‌شود.

کنترلر اترنت جدید I226-V 2.5GbE اینتل که در مادربردهای مبتنی‌بر تراشه‌های سری ۷۰۰ حضور دارد، معیوب است. کاربران اینتل، مایکروسافت، ایسوس و ردیت در انجمن‌های آنلاین گفته‌اند اتصال کنترلر موردبحث به‌صورت گاه‌وبی‌گاه قطع می‌شود و احتمالا دلیل اصلی، عیب سخت‌افزاری است.

کنترلر I226-V که با کدنام Foxville شناخته ‌می‌شود مدل جدید I225-V است که در سال ۲۰۱۹ تولید شده بود. I225-V کنترلر بی‌نقصی نبود و مشکلات آن به دفعات در انجمن‌های سخت‌افزاری گزارش شد. I225-V افزون‌بر قطع ارتباط، گاهی اوقات با افت عملکرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

از آن‌جایی که چنین مشکلاتی از سخت‌افزار نشئت می‌گیرند، اینتل مجبور به تولید کنترلر I225-V2 شد. مادربردهایی که از نسخه‌ی اول I225-V استفاده می‌کردند همچنان مشکل داشتند و کاربران مجبور شدند سراغ راهکارهایی مثل محدودسازی کنترلر به حالت 1GbE بروند، در حالی که کنترلر در حالت پیش‌فرض روی 2.5GbE تنظیم شده است.

بسیاری از مادربردهای سری ۷۰۰ اینتل که برای پردازنده‌های نسل سیزدهمی رپتور لیک تولید شده‌اند از کنترلر I226-V استفاده می‌کنند. خوشبختانه این کنترلر به دفعات بسیار کمی با قطع ارتباط مواجه می‌شود و احتمالا در استفاده‌ی روزمره هرگز متوجه چنین موضوعتی نخواهید شد. با این‌حال در پردازش‌های دیگر مثل دانلود فایل‌های حجیم، بازی آنلاین یا تماس ویدیویی، ممکن است با قطع ارتباط مواجه شوید.

در حال حاضر هیچ راهکاری برای حل مشکل مادربردهای اینتل وجود ندارد. جدیدترین درایور اترنت اینتل و همچنین آخرین فرم‌ور منتشرشده از سوی تولیدکنندگان مادربرد باعث رفع مشکل نمی‌شود. برخی از کاربران تلاش کردند کنترلر I226-V را روی حالت یک گیگابیت‌برثانیه‌ای قرار دهند، اما حتی این کار نیز باعث رفع کامل مشکلات نشد.

دارندگان مادربردهای پریمیوم سری ۷۰۰ لازم نیست نگران مشکل باشند، چون مدل‌های گران‌قیمت از کنترلر دوگانه‌ی اترنت استفاده می‌کنند. این کاربران می‌توانند سراغ استفاده از کنترلرهای متفرقه‌ی ساخت برندهایی مثل Marvell یا Realtek بروند. شماری از مادربردها تراشه‌ی مجتمع وای‌فای نیز دارند که خبر خوبی است. اگر یکی از مادربردهای ارزان‌قیمت را دارید احتمالا باید سراغ خرید آداپتور شبکه‌ی PCIe یا آداپتور بی‌سیم بروید.

۵۸۵۸

کد خبر 1721686

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم