یمن: انگلیس در سنگر تروریست‌هاست


یمن: انگلیس در سنگر تروریست‌هاست

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن رفتار جنایتکارانه انگلیس در قبال مردم یمن و ممانعت از ایجاد صلح در یمن را محکوم کرد و گفت که در سنگر مفسدان و تروریست‌های رانده شده از یمن‌ ایستاده است.

یمن: انگلیس در سنگر تروریست‌هاست

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت انگلیس هر روز درگیر دشمنی با مردم یمن است و وقیحانه در سنگر مفسدان، دزدان و تروریست‌های رانده شده از یمن‌ می‌ایستد.

وزارت خارجه یمن تأکید کرد که اظهارات سفیر انگلیس به وضوح، نقش جنایتکارانه لندن را در تشدید مشکلات و درد و رنج مردم یمن نشان می‌دهد؛ اظهاراتی که بدون هیچ گونه ابهامی ثابت می‌کند که انگلیس در جنگ اقتصادی از جمله سیاست‌های محاصره و گرسنگی دادن به مردم یمن دست دارد.

روزنامه الکترونیکی «المؤتمر» به نقل از وزارت خارجه یمن نوشت که انگلیسی‌ها با این رفتار جنایتکارانه خود مردم انگلیس را شرمسار می‌کنند؛ زیرا که آن‌ها از طریق سفیر خود در جنایات جنگی علیه مردم یمن مشارکت دارند. مردم یمن حق دارند به هر روش ممکن دولت انگلیس را تحت تعقیب قانونی قرار دهند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که انگلیس اصرار آشکار دارد که جنگ در یمن را طولانی کند و بر رنج مردم این کشور بیفزاید. لندن تلاش زیادی می‌کند تا از صلح ممانعت کند و اوضاع را به سمت سرگیری عملیات نظامی سوق دهد.

وزارت مذکور کشورهای انگلیس، آمریکا و همه کسانی را که پشت این اقدامات خودسرانه هستند،، مسئول کامل این فجایع دانست.

وزارت امور خارجه یمن درباره ادامه این روند تشدید کننده هشدار داد و از یمنی‌ها و جامعه جهانی خواست که از گوش دادن به سخنان انگلیس و آمریکا و کسانی که با فهم خود صلح و بشریت را تحریف می‌کنند، بپرهیزند.

وزارت خارجه از سازمان ملل متحد و همه آزادگان جهان خواست که مداخله آشکار انگلیس در یمن را که مانع ایجاد صلح است، محکوم کنند و برای ایجاد و فراهم کردن ارزیابی منصفانه و عادلانه جهت بهبود وضعیت اقتصادی یمن تلاش کنند تا از رنج انسانی در یمن بکاهند که ممکن است کل منطقه را به یک فاجعه بالقوه بکشاند.

«ریچارد اوپنهایم»، سفیر انگلیس در یمن هفته گذشته (جمعه) از حمایت کشور از دولت مستعفی در یمن خبر داد و گفت که لندن از اقدامات اقتصادی این دولت در راستای دور نگه داشتن بنادر صادراتی یمن از عملیات و حملات انصارالله یمن دور نگه دارد، حمایت می‌کند. از جمله اقداماتی که دولت مستعفی انجام داده می‌توان به افزایش نرخ دولار گمرکی، افزایش قیمت برق و نفت اشاره کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تا کنون هزاران یمنی کشته شدند.

آتش بس در یمن از یازدهم فروردین ماه سال جاری با وساطت سازمان ملل محقق شد که دو ماهه قابل تمدید بود که تا کنون دو بار تمدید شده است. قرار بود این توافق مهر ماه تمدید شود ولی عدم تحقق مطالبات دولت نجات ملی که بر اساس توافق بوده، منجر به عدم تمدید آن تا این لحظه شده است. در چند هفته اخیر، تلاش‌هایی با میانجی گری عمان به منظور تمدید این آتش‌بس صورت گرفت که بنا به گفته منابع یمنی و غیر یمنی، این تلاش‌ها مفید بوده و ممکن است به تمدید آتش بس در یمن منجر شود.

دولت نجات ملی یمن طی روزهای اخیر تأکید کرده است که کشورهای متجاوز سعودی و امارات به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کنند؛ قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته شود و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به‌دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات