همه گیری کرونا یک تا دو سال دیگر ادامه دارد


همه گیری کرونا یک تا دو سال دیگر ادامه دارد

جهان به طور رسمی از اواخر سال ۲۰۱۹ وارد همه گیری کرونا شده و بررسی های کارشناسان نشان می دهد روند سازگاری ویروس همچنان در حال انجام بوده و احتمالا این همه گیری تا یک تا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت.به گزارش سیناپرس، دکتر اوگنی تیماکوف، متخصص...

جهان به طور رسمی از اواخر سال ۲۰۱۹ وارد همه گیری کرونا شده و بررسی های کارشناسان نشان می دهد روند سازگاری ویروس همچنان در حال انجام بوده و احتمالا این همه گیری تا یک تا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، دکتر اوگنی تیماکوف، متخصص بیماری های عفونی، اعلام کرد: همه گیری ویروس کرونا زودتر از ۱۲ تا ۲۴ ماه دیگر پایان نخواهد یافت و شواهد نشان می دهد روند سازگاری با ویروس هم اکنون در حال انجام است.

بررسی های انجام شده و بررسی تطبیقی شیوع کرونا در سراسر جهان نشان می دهد که همه ‌گیری زودتر از یک یا دو سال دیگر پایان نیافته و حتی ممکن است چهار یا پنج سال طول بکشد تا ویروس با جهش‌ های مداوم سازگار شود.

این چرخه به طور طبیعی معمولا شامل سه سال فرآیند فعال و دو سال سازگاری است. در حال حاضر ما حدود سه سال شرایط فعال را پشت سر گذاشته ایم و کارشناسان معتقدند در حال حاضر فرایند انطباق در حال انجام است. البته این موضوع در شرایط رخ می دهد که سویه های جدید ظاهر نشود. در این صورت مرحله سازگاری دقیقاً یک یا دو سال طول می کشد.

به گزارش سیناپرس، دکتر تیماکوف همچنین گفت، اگر ایمنی فرد بسیار ضعیف شود، ممکن است سویه های جدید کرونا ویروس ظاهر شوند. در حال حاضر ویروس کرونا از شرایط کشنده به یک عفونت ویروسی حاد تنفسی معمولی تبدیل شده است و اکثریت افراد در حال حاضر در برابر انواع ویروس در گردش مصون شده اند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس