بزرگترین تعدیل نیروی بانک‌های جهان از زمان بحران مالی


بزرگترین تعدیل نیروی بانک‌های جهان از زمان بحران مالی

بانک‌های بزرگ و مهم جهان درحالیکه با کاهش شدید درآمدهای سرمایه گذاری مواجه هستند، برای گسترده‌ترین تعدیل نیرو از زمان شروع بحران مالی آماده می‌شوند.

روزنامه فایننشال تایمز در این مورد نوشت که تعدیل نیرو ی گسترده یک بازگشت به عقب از تلاش بانک‌ها برای استخدام انبوه نیرو طی چند سال گذشته است. حتی در زمان همه گیری کرونا نیز مقاومت به خصوصی در برابر اخراج نیروها صورت گرفت.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، بانک‌های جهان از جمله کردیت سوئیس،گلدمن ساکس، مورگان استنلی و نیویورک ملون شروع به تعدیل بیش از ۱۵ هزار شغل در ماه‌های اخیر کردند و ناظران این صنعت انتظار دارند که بانک‌های دیگر این روند را در پی بگیرند.

آنا آرسوف مسئول بانکداری جهانی در شرکت خدمالی مالی «مودیز» گفت که انتظار دارد تعدیل نیرو شدت کمتری در مقایسه با زمان بحران مالی داشته باشد اما بدتر از سقوط بازارها پس از حباب اقتصادی در سال ۲۰۰۰ است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، بانک وال استریت روند اخراج ۳ هزار و ۲۰۰ کارمند را از هفته گذشته آغاز کرد که معادل ۶.۵ درصد از نیروی کار این بانک است.

گلدمن نیز در حال اخراج همین تعداد از کارکنان خود است در حالیکه یک بار دیگر در سال ۲۰۰۸ در جریان بحران مالی جهانی دست به این اقدام زد اما در آن زمان نیروی کارش دو سوم شمار فعلی کارکنانش بود.

مورگان استنلی در ماه دسامبر هزار و ۸۰۰ نیرو که معادل ۲ درصد از کل کارکنانش بودند را اخراج کرد. این بانک اعلام کرده که در آینده نزدیک دیگر تعدیل نیرو را در دستور کار ندارد.

نیویورک ملون نیز به عنوان بزرگترین بانک متولی در جهان قصد دارد حدود ۳ درصد از نیروی کار خود (هزار و ۵۰۰ کارمند) را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ خانه نشین کند.

بزرگترین تعدیل نیروی بانک‌های جهان از زمان بحران مالی

تا کنون بیشترین تعدیل نیرو از سوی کردیت سوئیس صورت گرفته و اکتبر گذشته اعلام کرد که از ۵۲ هزار نیروی کار خود، ۹ هزار نفر آنها را طی سه هفته آینده تعدیل خواهد کرد. تغییر ساختار در کردیت سوئیس بیشتر از آن چیزی است که این بانک در طول بحران مالی انجام داد؛ زمانی که در سال ۲۰۰۸ مجبور شد بیش از ۷ هزار کارمند خود را بیرون کند.

به گفته شرکت‌های کاریابی، درست مانند ۱۵ سال پیش چشم انداز یافتن سریع شغل جدید برای کسانی که اکنون بیکار هستند، تیره و تار است.

صندوق بین‌المللی پول اوایل سال ۲۰۲۳ هشدار داد که یک سوم اقتصاد جهان در سال پیش رو وارد رکود خواهد شد درحالیکه جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و کرونا بار دیگر چین را درنوردیده تا اقتصاد این کشور دوباره تهدید شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات