هلند 8 جنگنده اف 35 در لهستان مستقر می‌کند


هلند 8 جنگنده اف 35 در لهستان مستقر می‌کند

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که هلند هشت جنگنده اف-35 به لهستان ارسال خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، دو فروند از این جنگنده‌ها در حالت آماده باش خواهند بود تا بتوانند ظرف چند دقیقه عملیات رهگیری را آغاز کنند و دو فروند دیگر نیز درحالت ذخیره قرار خواهند گرفت.

در پی تشدید جنگ در اوکراین ، کشورهای غربی در حال ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین بوده و تسلیحات راهبردی خود را نیز در لهستان و کشورهای اطراف اوکراین مستقر کرده‌اند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت ارسال تسلیحات و تانک توسط کشورهای اروپایی به اوکراین، فقط باعث افزایش رنج مردم این کشور می‌شود.

هلند 8 جنگنده اف 35 در لهستان مستقر می‌کند

سخنگوی کرملین درباره گزارش سرویس اطلاعاتی روسیه مبنی بر ذخیره کردن تسلیحات غربی در نیروگاه‌های اتمی اوکراین توسط ارتش این کشور، گفت که مسکو با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این اقدام صحبت خواهد کرد.

طبق این گزارش،‌ پسکوف ضمن اشاره به افزایش اختلاف نظرها بین کشورهای غربی درباره کمک به اوکراین، تصریح کرد: «تمام این موازنه‌های قانونی که اکنون شاهد آن هستیم و رد و بدل شدن بیانیه‌ها بین پایتخت‌های اروپایی از جمله تهدید برلین به انزوای بین‌المللی توسط ورشو و غیره، نشان‌دهنده عصبی بودن اعضای ناتو و افزایش این اصطکاک‌ها است».

وی پیش از این نیز با بیان اینکه خطر دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین در حال افزایش است، گفته بود ارسال تانک به اوکراین هم چیزی را در عرصه میدانی تغییر نمی‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس