جلوگیری از طلاق وقتی در آستانه فروپاشی زندگی مشترک هستید


جلوگیری از طلاق وقتی در آستانه فروپاشی زندگی مشترک هستید

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع معرفی بهترین روش های جلوگیری از طلاق و نجات زندگی زناشویی بپردازیم. متناسب با نوع مشکلات زوجین و همچنین شرایطی که دارند، راه های جلوگیری می تواند متفاوت باشد.

کلید نجات و دوباره احیا کردن زندگی مشترکت فقط همینه

به گزارش اقتصاد آنلاین، جلوگیری از طلاق در مراحل مختلفی می‌تواند صورت پذیرد. گاهی در همان مراحل اولیه و قبل از ازدواج، لازم است بر روی افراد برای دریافت مشاوره و همچنین استفاده از راهکارهای لازم تلاش نمود. همچنین در شرایط دیگری پس از ازدواج با استفاده از زوج درمانی و یا آموزش های لازم از بروز طلاق جلوگیری نمود.

اقدامات مختلفی از از دوران دانش آموزی و همزمان قبل از ازدواج و در حین ازدواج و پس از آن می تواند صورت پذیرد که در صورتیکه این اقدامات به موقع و درست باشد، می‌تواند منجر به کاهش نرخ طلا و افزایش نرخ بازگشت مجدد به زندگی و همچنین داشتن یک زندگی خوب شود. در ادامه به طرح قوانین و ضوابطی که برای این موضوع تعیین شده است می پردازیم.

پیشگیری، همیشه بهتر از درمان است. بنابراین ما اگر بخواهیم کاملاً اقدامات عاقلانه و درستی داشته باشیم، در مرحله اولیه لازم است نسبت به ارائه راهنمایی دختران و پسران جوانی که تمایل به ازدواج دارند و یا سن ازدواج آنها فرا رسیده است، توجه ویژه‌ای داشته باشیم و پس از آن برای دریافت مشاوره این دسته از افراد در مراحل بعدی تمهیدات و تسهیلاتی را به وجود آوریم

طلایی ترین راه های جلوگیری از طلاق

اگر به خاطر مشکلات به وجود آمده و یا به هر دلیلی در زندگی مشترک، توان ادامه دادن را ندارید و یا این که مایل هستید از بروز طلاق در زندگی خود جلوگیری نمایید، قبل از آن لازم است نسبت به تمامی موارد و مشکلاتی که می تواند موجب بروز مشکلات و جدایی شود، اقدامات مناسب را برای پیشگیری داشته باشید.

تصمیمات عاقلانه بگیریم

جلوگیری از طلاق وقتی در آستانه فروپاشی زندگی مشترک هستید

قبل از هر اقدام و هر کاری، تلاش کنید تا به تبعات تصمیم خود فکر کنید و همچنین اجازه دهید تا پس از بررسی‌های لازم و ارائه راه حل مناسب، نسبت به تصمیم گیری اقدام نماید. گاهی برخی از عواملی که موجب جدایی زوجین از یکدیگر می شود، از نظر قانون و یا روانشناسی به هیچ عنوان قابل اعتنا نخواهند بود و صرفاً بر اساس لجبازی های مختلفی ممکن است صورت پذیرد.

ما در مقالات قبلی در رابطه با این که چه عواملی باعث پشیمانی بعد از طلاق می شود مطالبی را ارائه نمودیم و به این موضوع اشاره کردیم که پس از جدایی یکی از مشکلاتی که برای زوجین به وجود می‌آید، پشیمانی از رفتارها و عدم احساس نیاز به راه حل های درست و منطقی می باشد.

بارش مغزی داشته باشیم

در صورتی که مشکلی برای شما به وجود آمده است، برای حل آن بهتر است به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید به راحتی به این موضوع خاتمه دهید. این راهکارها می تواند زمینه های متفاوتی داشته باشد و با شرایط مختلفی این امکان را به وجود آورد که شما بتوانید به بهترین راه حل برای حل مشکلات خود دست پیدا کنید.

هرآنچه که برای حل مشکلتان به ذهنتان می رسد در رابطه با 7 اشتباه در زندگی زناشویی که منجر به طلاق می شود و راه حل های آنها و سایر موارد دیگر، حتماً آن ها را بنویسید و به یکی از آنها توجه کنید. در عین حال تلاش کنید تا بهترین راه حل را در بین آن ها انتخاب کنید تا این راهکار موجب جلوگیری از طلاق شود.

در مورد طلاق هر دو به توافق برسید

گاهی تنها یکی از زوجین برای طلاق خود را آماده می داند و تلاش می کند تا هر چه زودتر به این رابطه خاتمه دهد اما دیگری هیچ میل و علاقه ای به خاتمه این رابطه ندارد و حتی تلاش می کنند تا زندگی بهتری را داشته باشند. در این شرایط تلاش یک نفره هرگز به نتیجه نخواهد رسید و بهتر است هر دو فرد برای بازگشت به زندگی تلاش کنند.

توافق به جدایی و طلاق نباید از روی احساسات زودگذر و یا عصبانیت گرفته شود. بهتر است پس از بررسی تمامی راه حل های جلوگیری از طلاق و به نتیجه نرسیدن آنها، برای جدایی تصمیم گیری شود تا بتوان از بروز مشکلات پس از آن جلوگیری نمود و همچنین بازیباز کمتری را پس از جدایی متحمل شد.

برای جلوگیری از طلاق تغییر را از خودتان شروع کنید

اگر با 15 علت طلاق در زندگی زناشویی و راه های پیشگیری از آن آشنا باشید، حتما متوجه شده اید که ریشه این مشکلات، تنها در یک رابطه دو نفره نمی‌تواند باشد و هر دوی آنها، در در شرایطی که دارند و یا زندگی که به وجود آمده است، مقصر هستند. بنابراین برای داشتن یک زندگی خوب شما نیز باید تغییر کنید.

بهتر است بپذیر که شما نیز در گذشته اشتباهاتی داشته اید و در رفتار خود لازم است تغییراتی را ایجاد نمایید تا بتوانید زندگی بهتری را در کنار یکدیگر داشته باشید. این تغییرات می تواند منشاء آرامش خودتان نیز باشد چرا که حتی اگر تصمیم به جدایی نیز داشته باشید باز هم در زندگی مشترک و تنهایی خودتان این مسائل گریبانگیر تان خواهد شد .

توقعات تان را پایین بیاورد

داشتن توقع زیاد در زندگی، می‌تواند اثر مخرب داشته باشد. خصوصاً اگر این توقعات، در مورد افراد دیگری باشد که ما هیچ کنترلی بر آنها نداریم ایجاد شود، باید پذیرفت که داشتن توقع زیاد حتی از خود شما نیز می تواند مشکل ساز و مسئله ساز شود. با توجه به اینکه ما هیچ گونه کنترلی و دیگران نمی توانیم داشته باشیم. این مسائل بسیار بیش از خود ما می تواند موجب آزار شود.

اینکه از دیگری انتظار داشته باشید تمام حواس و تمرکز خود را تنها برای شما بگذارد و هیچ گونه تمرکزی را بر روی دیگران نگذارد و یا در هر زمان در اختیار شما باشد، کاملاً اشتباه است و با داشتن این نوع طرز فکر، خود شما بیش از هر کس دیگری آسیب خواهد دید. که در واقع از ما آن را از جمله 7 نشانه عشق بیمارگونه و راه های درمان آن می دانیم.

مشکلات خود را با خانواده همسرتان حل کنید

مشکلات با هم خانواده همسر در خانم ها بسیار بیشتر از آقایان است و به همین دلیل گاهی تصمیم می گیرند که که به یک زندگی مشترک به دلیل همین مشکلات خاتمه دهند. دیدگاه‌های متفاوتی موجب می شود که این مشکلات به وجود آید و در صورت عدم حل آن، کار به جایی می رسد که فرد بدون اینکه تمرکز و حواس لازم را برای حل مشکلات خود داشته باشد، تمامی توان خود را برای جنگیدن با خانواده همسر خواهند داشت.

برخی از مشکلات، به دلیل رفت و آمد با خانواده هسر به وجود می آید. خصوصا خانم ها بر روی این مسئله بسیار حساسیت ویژه‌ای دارند. اینکه چه حد از یک رابطه می تواند درست و اصولی باشد؟ و تا چه حدی می توان از آن اجتناب نمود؟ موضوعی است که ما در مقالات قبلی به آن پرداخته ایم و همچنین اطلاعاتی را مشاوران ما در اختیار شما قرار می دهند.

حل مشکلات جنسی

جالب است بدانید بر خلاف آنچه ممکن است حتی به ذهن شما خطور نکند، گاهی یکی از علت‌های این مسائل، مشکلات بسیار زیادی است که بین زوجین وجود دارد و موجب رضایت جنسی می شود. زیرا در این شرایط مرد و زن می توانند به نیاز خود به درستی پاسخ دهند و به همین دلیل درگیر مشکلاتی می‌شوند که این مشکلات در زندگی شان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

برطرف نمودن مشکلات جنسی راهکارهای خاص خود را خواهد داشت. چرا که متناسب با هر نوع مشکلی، راه حل های لازم باید ارائه شود و این موضوع از عهده یک مشاوره جنسی به خوبی بر می آید. اگر این مشکلات حل و فصل شود، باز هم می‌توانند موجب ایجاد مشکلات بیشتری شود و در زندگی عادی روزانه شما حتی پس از جدایی نیز تاثیر گذار باشد و موجب جلوگیری از طلاق شود.

لجبازی ممنوع

جالب است بدانید که داشتن یک فرزند لجباز می تواند برای والدین بسیار آزاردهنده باشد. حال تصور کنید که همسر شما نیز از این خصوصیت اخلاقی برخوردار باشد. در این شرایط، مشکلات بسیار بیشتری را برای شما رقم خواهد زد و این موضوع آنقدر می تواند عمیق شود که از سایر جنبه های زندگی شما ما را غافل کند و گاهی این موضوع می‌تواند به صورت ناخودآگاه صورت پذیرد.

اگر این لجبازی بیش از اندازه صورت پذیرد، موجب می شود تا شما به یک شخصیت لجباز تبدیل شوید. گاهی با برخی از مراجعینی که ما در رابطه با این مسئله با آنها صحبت می کنیم، به این موضوع اشاره دارند که همانطور که فرد لجبازی می کند، من هم تمایل دارم تا او را به اصطلاح در بیاورم. اما این لجبازی نه تنها به زندگی شما کمکی نخواهد کرد، بلکه موجب ایجاد شخصیت لجباز نیز در شما خواهد شد.

بهبود روابط عاطفی و جلوگیری از طلاق

همیشه طلاق و جدایی و به شکلی که در ذهن ما می‌باشد، نخواهد بود. مثلا اینکه که زوجین در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند و تنها هم خانه هستند. عدم ارتباط عاطفی، منجر به ایجاد طلاق عاطفی بین آنها خواهد شد و در این شرایط، آن قدر نسبت به زندگی دلسرد هستند که دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارند.

اگر روابط عاطفی بین زوجین به خوبی حل و فصل شود و آموزش‌های لازم ارائه گردد، این مسئله می‌تواند موجب بهبود یک زندگی شود و همچنین این باعث می شود که زن و مرد آرامش روانی بیشتری را تجربه نمایند و به تبع آن در سبک فرزند پروری شان نیز تأثیرگذار خواهد بود و زندگی بسیار بهتری را برای فرزندان خود را هم خواهند زد.

از مشاور طلاق کمک بگیرید

باید پذیرفت که همه ما انسان ها از حل تمامی مسائل و مشکلات خود بر نمی آیند، حقیقت این است که هر فردی در زمینه خاصی تخصص دارد و در همان زمینه می تواند کمک بسیاری داشته باشد. یک مشاور به خوبی از ویژگی های خانواده خوشبخت و نحوه عملکرد آن ها در زندگی اطلاع دارد و همچنین به راحتی می تواند در زمینه‌های مختلف به شما کمک نماید تا مشکلات خود را برطرف کنید.

تشخیص نوع مشکل، از عهده یک فرد عادی گاهی کاملا خارج است از زیرا ریشه این مشکلات در گذشته افراد بوده است و اطلاع از آنها کار آسانی نخواهد بود و به طور خاص نمی‌توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. حتی اگر بتوانید تشخیص خوبی هم داشته باشید، امکان درمان را نخواهید داشت و به همین دلیل مشکل شما به قوت خود باقی خواهد ماند به همین دلیل بهتر است از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

حل کردن مشکلاتی که بین زوجین به وجود می آید عمدتاً اگر با کمک یک بزرگتر و یا ریش سفید انجام شود، قطعا می تواند مشکل شما را برطرف نماید. اما پس از گذشت مدتی مجدداً شما مشکلاتتان نمود پیدا خواهد کرد و نتوانستید ریشه مشکلات خود را قطع نمایید. بنابراین موضوع مهم این است که شما بتوانید با کمک یک مشاور از جلوگیری از طلاق به طور کامل این مشکلات را برطرف کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا به موضوع معرفی بهترین روش های جلوگیری از طلاق و نجات زندگی زناشویی بپردازیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

منبع: دکتر فکر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها