هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به میزبانی قم برگزار می شود


هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به میزبانی قم برگزار می شود

قم- دبیر کل هشتمین جشنواره گرافیک رضوی از برگزاری این جشنواره در چهار بخش پوستر،تایپوگرافی، کتیبه و پرچم و طنز ترسیمی به میزبانی شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نحابتی ظهر سه شنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره گرافیک رضوی که در محل کانون هنر شیعی برگزار شد اظهار داشت: شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) قم را به دلیل فعالیت‌های شاخص در بخش گرافیک، به عنوان دبیرخانه جشنواره گرافیک رضوی انتخاب کرد و این امر نشان از ظرفیت بالای هنرهای تجسمی به خصوص گرافیک در قم دارد که در سطح کشور زبانزد است.

نجابتی گفت: ظرفیت حوزه کارتون و کاریکاتور با آمدن استاد شجاعی طباطبایی به قم بر ظرفیت‌های دیگر هنرهای تجسمی قم افزوده شده است.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی بیان داشت: درخواست کردیم که جشنواره ملی گرافیک رضوی تنها به قالب پوستر توجه و محدود نشود و تفاوت جشنواره امسال با سال‌ها گذشته این خواهد بود که تلاش می‌شو تا خروجی آثار دریافتی جشنواره کاربردی تر و در فضاهای شهری استفاده شود و تنها به فضای نمایشگاهی بسنده نشود.

وی با بیان اینکه در فراخوان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی، ۴ بخش در نظر گرفته شده است افزود: علاوه بر پوستر، بخش‌های پرچم و کتیبه، تصویرسازی و بخش کارتون و طنز ترسیمی نیز به فراخوان جشنواره اضافه شده است.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی بیان داشت: در راستای برگزاری جشنواره کارگاه‌هایی برای هنرمندان پیش بینی شده که به صورت جداگانه در بخش‌های مختلف و هر یک در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

نجابتی گفت: در بخش پوستر به خاطر اینکه می‌خواهیم آثار کاربردی باشد، موضوعات مورد نظر را در نظر گرفتیم که در دوره‌های گذشته موضوع آزاد بوده است.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی افزود: به موضوع حدیث در دو بخش تایپوگرافی و تصویری سازی در این جشنواره بدان پرداخته خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: در سالهای اخیر رغبت کمتری از سوی هنرمندان رشته گرافیک برای حضور در جشنواره‌ها وجود داشته است که دلیل آن نیز این می‌تواند باشد که فراخوان‌ها اداری بود و به خاطر همین امسال تصمیم گرفته شد تا این اتفاق توسط تشکل‌های مردمی صورت گیرد که این امر موجب برپایی کارگاه‌های آموزشی خواهد شد و استقبال افزایش می‌یابد.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی گفت: هنرمندان قمی در بسیاری از اتفاقات کشوری نقش دارند، هر چند که جشنواره‌ها بسیار شده و ممکن است که هنرمندان فرصت حضور در این جشنواره‌ها را پیدا نکنند.

نجابتی افزود: هر کدام از اساتیدی که در قم حضور دارند دامنه‌ها و شاگردانی دارند که امیدواریم با استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردمی و ظرفیت دانشگاه‌های هنر کشور و حتی در عرصه بین المللی شاهد استقبال علاقمندان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس