پرخاشگری ناشی از طلاق والدین، رایج‌ترین اختلال رفتاری


پرخاشگری ناشی از طلاق والدین، رایج‌ترین اختلال رفتاری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان: مهنوش قنبری طلاق و جدایی والدین را از عمده‌ترین علل بیماری‌های روانی کودکان دانست و گفت: یکی از اختلال‌های رفتاری رایج در میان کودکان، پرخاشگری ناشی از طلاق...

پرخاشگری ناشی از طلاق والدین، رایج‌ترین اختلال رفتاری
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان: مهنوش قنبری طلاق و جدایی والدین را از عمده‌ترین علل بیماری‌های روانی کودکان دانست و گفت: یکی از اختلال‌های رفتاری رایج در میان کودکان، پرخاشگری ناشی از طلاق والدین آن‌ها است.

رایج‌ترین اختلال رفتاری وی افزود: تحقیق‌ها نشان می‌دهند که پرخاشگری بالایی در کودکان طلاق وجود دارد که منشا مشکلات رفتاری بعدی زندگی آن‌ها است.

خانم قنبری در تشریح حالت کلی رفتاری و احساسی این کودکان می‌گوید: این کودکان دارای احساسات انکار و تکذیب، احساس باخت، اضطراب، نا سازگاری، تنهایی، خشونت، نداشت ثبات، درد‌های جسمانی و در مقایسه با همسالان دارای عزت نفس پایین‌تر هستند.

این روانشناس کودکان و نوجوانان در خوزستان رخداد حالات عصبی، رفتار‌های پرخاشگرانه و ضد اجتماعی، شب ادراری، خشم افراطی، فقدان اطاعت و حرف نشنوی به میزان قابل توجه را از دیگر رفتار‌ها و ویژگی‌های کودکان طلاق برشمرد و ادامه داد: برای کاهش آسیب به فرزندان و حتی خودتان باید کار‌هایی انجام داد.

وی گفت: توصیه می‌شود که از افراد متخصص کمک گرفته و راهنمایی و درمان‌های لازم را دریافت کنید و نسبت به اصول فرزندپروری در این شرایط خاص بی اهمیت نباشید، زیرا جدایی و طلاق دارای تنش و اضطراب زیادی برای بزرگسالان ایجاد می‌کند و به کودکان لطمه بزرگی وارد می‌شود.

به گفته خانم قنبری؛ به وجود آمدن اختلال‌های روانی و رفتاری در دوره کودکی و نوجوانی بر عملکرد اجتماعی، خانوادگی، شغلی و تحصیلی و بسیاری از موارد دیگر در بزرگسالی تاثیر می‌گذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس