ورود «طنز ترسیمی» برای نخسین بار در جشنواره ملی گرافیک رضوی


ورود «طنز ترسیمی» برای نخسین بار در جشنواره ملی گرافیک رضوی

قم- دبیر بخش طنز ترسیمی جشنواره گرافیک رضوی از ورود رشته طنز ترسیمی با موضوع مهربانی برای نخسین بار در جشنواره ملی گرافیک رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود شجاعی طباطبایی ظهر سه شنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی که در کانون هنر شیعی قم برگزار شد، اظهار داشت: طنز ترسیمی و کارتن برای اولین بار در این رویداد ورود کرده است.

دبیر بخش طنز ترسیمی جشنواره گرافیک رضوی، گفت: امروز برای هنرها نمی‌توان حد و مرز قائل است و یک کار گرافیکی یا طنز می‌تواند در قالب پوستر یک اثر چند وجهی مطلوبی را پدید آورد.

وی ابراز داشت: پس از بررسی مباحث در زمینه طنز ترسیمی به برخی از کلید واژه‌ها رسیدیم که مهربانی از جمله آنان است که در این بخش در عرصه بین المللی نیز هنرمندان زیادی تولید آثار داشته اند.

شجاعی طباطبایی گفت: برخورد مهربانانه، برخورد بزرگ منشانه، مهربانی، عطوفت و احسان از جمله موضوعات پیش بینی شده در عرصه کارتون است که امیدواریم با گرفتن ارتباط خوب با هنرمندان به خروجی مناسبی برای این جشنواره دست پیدا کنیم.

استاد برجسته کاریکاتور کشور ابراز داشت: کارگاهی آموزشی در شهر کرمانشاه روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود که این استان در این حوزه ظرفیت خوبی دارد و چند استان همجوار مثل کردستان، قم، لرستان نیز با این شهر فاصله زمانی زیادی ندارند و می‌توانند شرکت کنند.

دبیر بخش طنز ترسیمی جشنواره گرافیک رضوی، گفت: چندین جشنواره در حوزه کارتن و با مفاهیم مذهبی در کشور برگزار شده که آثار خوبی تولید شده که موضوع کم فروشی از جمله آنان بوده است.

وی ابراز داشت: در موضوع مهربانی می‌توان کارتون‌های خوبی تولید کرد و بسیاری از هنرمندان مطرح دنیا به موضوع نگاه مهربانانه توجه جدی دارند و تصور می‌کنیم.

شجاعی طباطبایی همچنین گفت: آثار این حوزه می‌تواند در تلفیق با سایر آثار شاهد تولید محصولاتی در قالب پوستر و غیره باشیم که امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت