لهستان: اقدام سوزاندن قرآن در استکهلم، روند الحاق سوئد به ناتو را کند می کند


لهستان: اقدام  سوزاندن قرآن  در استکهلم، روند الحاق سوئد به ناتو را کند می کند

نماینده رئیس جمهور لهستان در امور بین الملل، اقدام سوزاندن قرآن در استکهلم و حوادث پس از آن را موجب کند شدن روند الحاق سوئد و فنلاند به ناتو می داند.

به گزارش اسپوتنیک، "مارسین پرزیداچ" نماینده رئیس جمهور لهستان در امور بین الملل در مصاحبه با ایستگاه رادیویی لهستانیEr-em-ef (RMF) گفت:" این موضوع روند پیوستن این دو کشور به ناتو را کند خواهد کرد".
وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد:" متأسفانه به نظر می رسد که طرف ترکیه ای آمادگی توافق را ندارد".
به گفته وی، شرایط کنونی به دلایل مختلفی از جمله انتخابات آتی ترکیه، مرتبط است.
نماینده رئیس جمهور لهستان افزود:" در مبارزات انتخاباتی، اغلب از استدلال هایی استفاده می شود که برای نشان دادن موضع قاطع طراحی شده اند، به ویژه در زمینه موضوعی مانند آتش زدن قرآن".
همانطور که روز سه شنبه مشخص شد، مذاکرات بین آنکارا، استکهلم و هلسینکی درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو که قرار بود در ماه فوریه برگزار شود، برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
روز شنبه، راسموس پالودان، رهبر حزب راستگرای افراطی هارد کورس، دست به آتش زدن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم زد. وی در صحبت های خود از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد و کاریکاتوری از حضرت محمد را به نمایش گذاشت. اردوغان روز دوشنبه گفت که سوئد نباید انتظار داشته باشد که آنکارا از درخواست عضویت در ناتو پس از اعتراضات ضدترکیه در استکهلم حمایت کند. مولود چاووش اوغلو و خلوصی آکار وزرای خارجه و دفاع ترکیه پیشتر با روحیه مشابهی صحبت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...