بازگشت رشد به اقتصاد منطقه یورو


بازگشت رشد به اقتصاد منطقه یورو

فعالیت تجاری ماه ژانویه منطقه یورو به رشد بازگشت.

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه ژانویه به رشد متعادل بازگشته است و نشان می‌دهد که رکود در این بلوک ممکن است آنقدر عمیق نباشد.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید اس‌اندپی گلوبال که به عنوان معیار خوبی برای سلامت کلی اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، از ۴۹.۳ در ماه دسامبر به ۵۰.۲ در این ماه صعود کرد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی در اس‌اندپی گلوبال گفت: این نظرسنجی بدون شک خبر‌های خوبی را به همراه دارد که نشان می‌دهد هر رکودی احتمالاً بسیار کمتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد خواهد بود و ممکن است از رکود به طور کلی دور شود.

زمستان معتدل تاکنون، کاهش قیمت بنزین و داده‌های اقتصادی مثبت اخیر به این معنی است که برخی از پیش‌بینی‌های رشد سه ماهه در نظرسنجی رویترز ارتقاء یافتند.

شرکت‌ها تعداد کارکنان را با سرعت بیشتری در این ماه افزایش دادند. شاخص اشتغال از ۵۱.۹ در دسامبر به بالاترین سطح سه ماهه ۵۲.۵ رسید. شاخص کسب‌وکار جدید از ۴۸.۴ بالاتر از سطح ۴۹.۸ بود.

فعالیت کارخانه نیز بهبود نشان داد، اما همچنان کاهش یافت. پیش از پیش‌بینی نظرسنجی رویترز از ۴۸.۵، شاخص مدیران خرید تولیدی از ۴۷.۸ به ۴۸.۸ این ماه افزایش یافت.

بر اساس نظرسنجی رویترز، بانک مرکزی اروپا در حالی که به مبارزه خود علیه تورم همچنان بالا ادامه می‌دهد، در هر یک از دو نشست بعدی خود ۵۰ واحد افزایش نرخ بهره را ارائه خواهد کرد. اگرچه بانک مرکزی منطقه یورو نرخ‌ها را با سریع‌ترین سرعت تاریخ خود افزایش داده است، اما تاکنون نتوانسته است تورم را به هدف دو درصدی خود نزدیک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا