میزان آهن مورد نیاز نوزادان چقدر است؟+ فیلم


میزان آهن مورد نیاز نوزادان چقدر است؟+ فیلم

به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، قطره آهن به منظور تأمین آهن بدن، پیشگیری از کم خونی کودکان و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن به کودکان بالای ۶ ماه داده می‌شود. شش ماه اول بعد از تولد، شیر مادر یا اغلب شیر خشک‌ها می‌توانند آهن مورد...

میزان آهن مورد نیاز نوزادان چقدر است؟+ فیلمبه گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، قطره آهن به منظور تأمین آهن بدن، پیشگیری از کم خونی کودکان و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن به کودکان بالای ۶ ماه داده می‌شود. شش ماه اول بعد از تولد، شیر مادر یا اغلب شیر خشک‌ها می‌توانند آهن مورد نیاز کودک را تأمین کنند. بعد از پایان ۶ ماهگی به دلیل نیاز بیشتر بدن، لازم است کودک با نظر پزشک از مکمل‌های غذایی حاوی آهن که معمولاً بصورت قطره تجویز می‌شود، استفاده کند. البته در برخی از کودکان قطره آهن از ۴ ماهگی تجویز می‌شود.

آهن نیازی ضروری است

نیاز به آهن در دوران کودکی یک نیاز اساسی است و از طرفی شیوع اختلالات ذهنی و حرکتی در افراد، ریشه در کمبود آهن در دوران کودکی دارد.

آهن برای ساخت هموگلوبین لازم است. کار هموگلوبین رساندن اکسیژن به خون است. کمبود آهن باعث کم خونی می‌شود. یعنی اینکه ارگان‌ها و عضلات، اکسیژن لازم برای عملکردهای معمولی ندارند. مغز نوزادان و کودکان در حال رشد، به طور مستقیم از کمبود آهن ضربه می‌بینند. بنابراین نیاز است این کمبود در کودکان در زمان مناسب تشخیص داده شده و درمان شود.

میزان آهن مورد نیاز نوزادان چقدر است؟+ فیلمنوزادانی که کمبود آهن دارند رشد کمی دارند و یا وزن آنها اضافه نمی‌شود. رنگ پوست آنها زرد بوده و رنگ پریده‌تر از کودکان دیگر هستند. نوزاد بی‌اشتها است و از خوردن یا آشامیدن امتناع می‌کند و جنب و جوش کمتری دارد. در صورت کمبود آهن کودک بی قرار است، بدون دلیل مشخص گریه و بی‌تابی می‌کند. در کودکانی که سن بیشتری دارند، کمبود آهن با احساس خستگی، اختلال در تمرکزو ضعف عمومی مشخص می‌شود.

منبع : سایت اطلاعات دارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید