آنکارا دلیلی بی توجیه بودن مذاکرات برای توسعه ناتو را توضیح داد


آنکارا دلیلی بی توجیه بودن مذاکرات برای توسعه ناتو را توضیح داد

وزیر خارجه ترکیه مذاکرات کشورش با سوئد و فنلاند با موضوع ناتو را بی توجیه نامید.

مولود چاووش ائغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که مکانیزم سه جانبه بین ترکیه، فنلاند و سوئد در مورد عضویت در ناتو دز حال حاضر معنایی ندارد، به همین دلیل به تعویق افتاده است.
روابط سوئد و ترکیه دلیل تظاهرات طی چند روز گذشته در استکهلم و سوزاندن قرآن توسط اسموس پالودان رهبر حزب افراطی دانمارک "خط تند" بعد از اخذ مجوز از مقامات سوئد برای این اقدام، مخدوش شده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز 23 ژانویه علام کرد که سوئد می بایست روی حمایت ترکیه از درخواست خود برای عضویت در ناتو حساب کند. یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که مذاکرات سه جانبه ترکیه، سوئد و فنلاند به درخواست آنکارا به تعویق افتاده است.
وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای صربستانی خود اظهار کرد: "در این شرایط مذاکرات سه جانبه بی معنا می باشد. مفهوم این مکانیزم در چیست؟ در اینکه شرایط تفاهمنامه را بصورت بند به بند اجرا نماییم. اما شرایط کنونی بعید است که فضای سلام برای مذاکرات را ایجاد نمایند. سوئد با طرح بهانه های متفاوت قدم جدی را اجرای شرایط تفاهمنامه بر نداشته است. که مثلا مقررات و قانون اساسی را تغییر می دهند. به همین دلیل در حال حاضر توجیهی برای کار این مکانیزم وجود ندارد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر