کارشناس ترک: منافع ترکیه و ناتو کاملا متفاوت می باشند


کارشناس ترک:  منافع ترکیه و ناتو کاملا متفاوت می باشند

زمانی که کار به فعالیت سازمانهای تروریستی حزب کارگران کرد، YPG و FETO، حمایت از کودتا سایز مسائل حساس برای ترکیه می رسد، ناتو همیشه موضع طرف مقابل ترکیه را اتخاذ می کند. به همین دلیل ترکیه قطعا می بایست از ائتلاف خارج شود.

اظهارات چندی پیش جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا ر مورد لزوم بازبینی عضویت ترکیه در ناتو، بار دیگر مناظرات در جامعه ترکیه در مورد نقش این کشور در ائتلاف و تنش های دائمی که ر روابط آنکارا و ناتو در مورد مسائل مختلف وجود دارند، تشدید کرد.
حزب چپ ملی گرای "وطن" دست به جمع آوری امضا در قالب کمپین "از ناتو برای وحدت میهن و انقلاب صنعتی خارج می شویم" زد.
اوزگور بورسالی دبیرکل "وطن" ر گفتگو با اسپوتنیک برگزاری این کمپین را تشریح کرد: "در قالب کمپین سراسری ملی "از ناتو برای وحدت میهن و انقلاب صنعتی خارج می شویم" که حزب ما آنرا به راه انداخته است، ظرف 6 روز تعداد امضا های جمع شده 100 هزار امضا نزدیک شده و این تعداد هر روز افزایش پیدا می کند. ما شاید توجه زیادی به کمپین خود هستیم. ملت ترکیه مخالف ناتو می باشد، زیرا درک می کند که ائتلاف ایالات متحده تهدید اصلی برای کشور ما می باشند. بین ترکیه و ناتو تناقضات غیر قابل حلی وجود دارند. این تناقضات در آینده نزدیک تقویت نیز خواهند شد که در نتیجه ترکیه از ناتو خارج خواهد شد و اتحادیه خود را با کشورهای واقعا دوست ایجاد خواهد کرد.
باریش دوستر سیاستمدار ترک، کارشناس روابط بین الملل از دانشگاه دریای مرمره و ستون نویس روزنامه مشهور جمهوریت به نوبه خود تصور می کند که منافع ترکیه و ناتو بشکل متقابلی با هم تفاوت دارند. وی خاطرنشان کرد: "ناتو- ابزار اشغالگر امپریالیسم آمریکایی می باشد. این سازمان ساخته شده تا کشورهای متحد را در میدان نفوذ ایالات متحده نگه داشته و نه تنها سیاست داخلی و امنیت ملی این کشور ها را شکل دهد، بلکه سیاست داخلی آنها را در راستای منافع آمریکا تعریف نماید".
دوستر اینگونه جمع بندی کرد: "منافع ناتو - ایالات متحده و ترکیه همخوانی ندارند و هیچوقت همخوانی نخواهند داشت. ناتو بزرگترین تهدید برای استقلال و حق حاکمیت ترکیه می باشد. زمانی که کار به فعالیت سازمانهای تروریستی حزب کارگران کرد، YPG و FETO، حمایت از کودتا سایز مسائل حساس برای ترکیه می رسد، ناتو همیشه موضع طرف مقابل ترکیه را اتخاذ می کند. به همین دلیل ترکیه قطعا می بایست از ائتلاف خارج شود".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس