اهانت به مقدسات اسلامی، تعرض به آزادی گفتمان میان ادیان است


اهانت به مقدسات اسلامی، تعرض به آزادی گفتمان میان ادیان است

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: اهانت به مقدسات اسلامی تعرض به آزادی تفاهم و گفتمان میان ادیان و همه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مجازی «جنایت نفرت پراکنی برضد قرآن کریم در سوئد» به همت سازمان امور دیانت ترکیه و با حضور جمعی از علمای مسلمان جهان اسلام برگزار شد.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست با بیان اینکه تهاجم فرهنگی علیه جهان اسلام از زمان حمله به کشورهای مسلمانان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: این تهاجم به اشکال مختلفی انجام شده که در رأس آنها بی‌ادبی به مقدسات و اهانت به اعتقادات اسلامی است.

وی با اشاره به اهانت‌های مکرر به مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها در فلسطین و یا حمله به مساجد و مکان‌های عبادی توسط افراط‌گرایان و نژادپرستان غربی اظهار داشت: این پدیده امروز شکل جدیدی به خود گرفته و به صورت سوزاندن قرآن کریم با موافقت مراکز رسمی اروپایی، نمود پیدا کرده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش لابی‌های صهیونیست در جهان برای ارائه چهره‌ای مخدوش از اسلام در غرب و آمریکا و انتشار اسلام‌هراسی در این کشورها، گفت: اهانت به مقدسات اسلامی جنایتی است که هیچ تناسبی با وجدان انسانی و قوانین حقوق بشر ندارد و با ساده‌ترین اصول همزیستی مسالمت‌آمیز بین انسان‌ها در تناقض است. وی هرگونه ارتباط میان این اقدام شنیع و آزادی بیان را رد کرد و افزود: این اهانت، تعرض به آزادی تفاهم و گفتمان میان ادیان و همه بشریت است.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ما این جنایت زشت را محکوم می‌کنیم، خواستار موضع‌گیری قاطع و اقدام عملی جامعه بین‌الملل و آرای عمومی آزاده جهان برای عدم تکرار این‌گونه پدیده نژادپرستانه و کینه‌توزانه شد.

وی تاکید کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی هر گونه خشونت و ایجاد تفرقه در میان پیروان مذاهب و ادیان را محکوم می‌کند و با محکوم کردن این پدیده نژاد پرستانه، خواستار پایان یافتن این اقدامات نادر و خصمانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر