مصدومیت به خاطر شاکی نشدن همسایه‌ها!/ دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری به دنبال سهمیه المپیک


مصدومیت به خاطر شاکی نشدن همسایه‌ها!/ دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری به دنبال سهمیه المپیک

دختر تاریخ ساز وزنه‌برداری ایران گفت: رقابت برای گرفتن سهمیه المپیک خیلی سخت است، اما ناامید نیستم.

به گزارش "ورزش سه" الهام حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه در رنکینگ المپیک دسته ۸۱ کیلوگرم زنان پانزدهم شد و با توجه به فاصله رکوردی که با وزنه‌برداران دیگر دارد، فکر می‌کند بتواند به سهمیه المپیک برسد؟ بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ای که خودم و کادرفنی داریم این است که رکوردهایم را افزایش بدهم و سهمیه المپیک بگیرم. البته هدف من فقط گرفتن سهمیه المپیک نیست، بلکه می‌خواهم در المپیک هم خوش بدرخشم و به مدال برسم. نمی‌خواهم بگویم کار راحتی است اتفاقا رسیدن به آن سخت است اما دور از دسترس نیست.

او ادامه داد: در قهرمانی جهان کلمبیا نتوانستم وزنه‌های خودم را در دوضرب بزنم. اگر وزنه ۱۲۷ کیلوگرم را در حرکت آخر دوضرب می زدم، در رده دوازدهم جهان قرار می‌گرفتم. با توجه به اینکه اوزان المپیکی کاهش یافته‌اند، رقابت برای گرفتن سهمیه خیلی سخت است و باید تلاش بیشتری کنم. می‌دانم شرایط سخت است اما ناامید نیستم و می‌خواهم در وهله اول سهمیه المپیک را بگیرم.

*از خرداد تا الان مشغول درمان مصدومیتم هستم

حسینی در مورد مصدومیت خود که مشغول درمان است، تصریح کرد: مصدومیت من مربوط به قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی است و معمولا ما بیرون از اردو نبودیم، اما آن موقع بخاطر شرایطی که در فدراسیون قبلی ایجاد شد، اردوها دیر تشکیل شدند. از این رو مجبور شدم در خانه تمرین سنگین انجام دهم و نمی‌توانستم خیلی وزنه را رها کنم و بیندازم چون همسایه‌ها شاکی می‌شدند. همین مسئله باعث آسیب‌دیدگی من از ناحیه کمر شد و فشار روی دو دیسک من قرار دارد. تقریبا از خرداد تا الان مشغول درمان دیسک کمرم هستم. البته کنترل شده است و سه مسابقه رفته‌ام و مدال هم گرفته‌ام. با این حال، باید تحت درمان باشم و فیزیوتراپی انجام دهم. پزشک به من گفته است چهار تا شش هفته استراحت مطلق داشته باشم و تمرین نکنم، اما من چنین شرایطی را ندارم و هر هفته‌ای که تمرین نکنم، عقب می‌افتم. خدا را شکر الان مصدومیتم با فیزیوتراپی و ماساژ تحت درمان است و تمریناتم را ادامه می‌دهم.

*ورزش حرفه‌ای هزینه زیادی دارد

دختر وزنه بردار ایران در پاسخ به این پرسش که و چقدر این مدال در تغییر توجه و افزایش حمایت مسئولان استانی از او تاثیر گذار بوده است؟ تاکید کرد: خیلی‌ها به من لطف داشتند و باعث شادی دل مردم شدم. بازتاب‌ها را می‌بینم و علاقه‌مندان بیشتری سمت وزنه‌برداری آمدند، اما خیلی حمایت نشدم. تمام هدفم این است دل مردم را شاد کنم. ولی ورزش هزینه جانبی زیادی دارد و در این وضعیت اقتصادی ورزش حرفه‌ای خیلی سخت است. هزینه درمان و فیزیوتراپی، ماساژور و تغذیه بالاست و حمایت‌ها وقتی بیرون اردو هستم، آن‌طور که انتظار می‌رود نیست. خیلی از ورزشکاران از جمله خودم تحت فشار هستیم و باید حمایت‌ها بیشتر شود.

*در قهرمانی آسیا می‌خواهم رکورد خوبی ثبت کنم

وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در مورد برنامه خود برای قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی که دومین مرحله کسب سهمیه المپیک است نیز گفت: اگر مشکلی پیش نیاید، تلاشم این است ثبت رکورد خوبی داشته باشم. الان بیش از هر چیزی این برایم مهم است که رکوردهایم را به کسب سهمیه المپیک نزدیک کنم. ان‌شاءالله در کنارش مجددا مدال بگیرم و باعث خوشحالی مردم و جامعه وزنه‌برداری شوم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)