هشدار پالودان به اردوغان در صورت عدم پذیرش سوئد و فنلاند به ناتو


هشدار پالودان به اردوغان در صورت عدم پذیرش سوئد و فنلاند به ناتو

پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک " خط سخت" که شنبه گذشته قرآنی را در بیرون سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد ، اردوغان را به اقدامات جدید به خاطر سوئد و ناتو تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از روزنامه آفتونبلادت، راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک " خط سخت"، که شنبه گذشته قرآنی را در بیرون سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد، طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را تهدید کرد تا زمانی که سوئد به ناتو بپیوندد، اقدامات جدیدی انجام خواهد داد.
این فرد رادیکال بیان کرد که اجرای اقدامات افراطی جدید او به "خود رئیس جمهور اردوغان" بستگی دارد که "نمی خواهد سوئد را به ناتو راه دهد." به گفته پالودان، به محض اینکه آنکارا به استکهلم اجازه ورود به ناتو را بدهد، او " دیگر هرگز قرآن را مقابل سفارت ترکیه آتش نخواهد زد."
روز شنبه، پالودان درمقابل سفارت ترکیه در استکهلم قرآن را آتش زد. وی قبلا از مقامات سوئدی اجازه برگزاری این مراسم را دریافت کرده بود. اردوغان گفت که پس از آن، سوئد نباید روی حمایت آنکارا از درخواست عضویت در ناتو حساب باز کند.
آتش زدن قرآن در استکهلم از سوی وزارت خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله وزارت خارجه عربستان، کویت و امارات محکوم شد. گنادی آسکالدوویچ، نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه برای همکاری در زمینه رعایت حق آزادی مذهب، گفت که مسکو سوزاندن قرآن توسط افراط ‌گرایان در استکهلم را محکوم و رد می‌کند و خواستار اقدام علیه افراد رادیکال‌ است.
فنلاند و سوئد در حال تصویب درخواست‌ برای پذیرش به اتحاد آتلانتیک شمالی هستند، جایی که 28 کشور از 30 کشور عضویت خود را به استثنای ترکیه و مجارستان تایید کرده‌اند. روز سه شنبه یک منبع دیپلماتیک گفت که مذاکرات سه جانبه ترکیه، سوئد و فنلاند در مورد عضویت در ناتو به درخواست آنکارا برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی