لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون


لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

حدود یک سال از زمان معرفی تراشه جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل 1 می‌گذرد و چندی پیش هم نسخه پلاس این تراشه به بازار آمد. در این میان شاهد معرفی گوشی های اسنپدراگون مختلفی هستیم که برخی از آنها با قیمت بسیار مناسبی روانه بازار شده‌اند. به همین خاطر...

حدود یک سال از زمان معرفی تراشه جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل 1 می‌گذرد و چندی پیش هم نسخه پلاس این تراشه به بازار آمد. در این میان شاهد معرفی گوشی های اسنپدراگون مختلفی هستیم که برخی از آنها با قیمت بسیار مناسبی روانه بازار شده‌اند. به همین خاطر در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی موبایل مجهز به اسنپ دراگون شامل تراشه‌های اسنپدراگون هشت نسل یک و اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس پرداخته‌ایم.

اسنپدراگون 8 نسل 1 با تغییرات مهمی نسبت به نسل گذشته همراه شده که تنها شامل افزایش توان پردازشی پردازنده‌ها یا بهینه‌تر شدن مصرف انرژی نمی‌شود. درواقع می‌توان گفت که تراشه‌ی جدید شرکت آمریکایی علاوه بر مواردی که ذکر شد در زمینه‌هایی مانند ارتباطات 5G، حسگرهای دوربین، هوش مصنوعی، گیمینگ، پخش صوت و امنیت نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

فهرست مطالب این مقاله:

- ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 1
- ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
- کدام شرکت‌ها از تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو کوالکام استفاده خواهند کرد؟
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پر تکرار

اسنپدراگون 8 نسل 1 برخلاف اسنپدراگون 888 که مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده بود، بر مبنای فرآیند تولید ۴ نانومتری ساخته می‌شود و از معماری به‌روزتر AMRv9 استفاده می‌کند. روی تراشه، پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای قرار گرفته که از هسته‌های به‌روزتر با فرکانس بالاتری استفاده می‌کند. این پردازنده در مقایسه با آنچه در اسنپدراگون ۸۸۸ وجود داشت می‌تواند ۲۰ درصد عملکرد بهتر ارائه دهد و از نظر مصرف انرژی نیز تا ۳۰ درصد بهینه‌تر عمل کند.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

همچنین تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از نظر سرعت پیشرفت چشمگیری نداشته اما از نظر مصرف انرژی بهبود ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. علاوه بر این کوالکام از افزایش ۱۰ درصدی عملکرد و بهبود ۳۰ درصدی کارایی CPU این تراشه خبر داده است. اما در ادامه این مطلب به معرفی چند گوشی دارای اسنپدراگون که جز پرچم‌داران بازار به حساب می‌آیند، پرداخته‌ایم.

ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 1

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 روی چه گوشی هایی است. به همین خاطر در ادامه این مطلب به بررسی ارزان ترین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 gen 1 پرداخته‌ایم.

گوشی شیائومی پوکو F4 GT

پوکو F4 GT یکی از گوشی های اسنپدراگون با قیمتی در حدود 15 میلیون تومان را می‌توان یکی از ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 1 دانست. ارزان‌ترین موبایل مجهز به اسنپ دراگون شیائومی از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است. پشت و روی بدنه گوشی از جنس شیشه بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد.

در بخش دوربین نیز گوشی پوکو F4 GT به عنوان یکی از گوشی های میان رده با پردازنده اسنپدراگون از دوربین اصلی عریض 64 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو بهره می‌برد. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی مدل بالا از یک سنسور 20 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده است.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

گوشی پوکو F4 GT در بخش پردازشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده است. همچنین شاهد یک باتری قدرتمند 4700 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 120 وات هستیم.

در ادامه راهنمای خرید گوشی باید گفت که بنا بر ادعای شیائومی شارژر سریع این دستگاه قادر است تا باتری آن را تنها در عرض 17 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی خوب مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار ظاهر شده است.

گوشی ردمی K50 گیمینگ شیائومی

جدیدترین گوشی شیائومی با قیمت حدود 17 میلیون تومان از چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد و امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این گوشی در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود که شامل ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود.

قاب پشتی یکی از گوشی های اسنپدراگون از جنس شیشه بوده و فریم دور آن آلومینیومی است. دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی روی فریم سمت راست آن تعبیه شده و از اسپیکرهای دوگانه برند JBL برخوردار است. شیائومی از یک سیستم خنک کننده دوگانه VC روی این گوشی استفاده کرده تا بتواند دائماً فضای داخل گوشی را خنک نگه داشته و عملکرد گوشی روان باشد.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

ارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون شیائومی پرچمدار به یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده که نرخ نوسازی نمایشگر آن ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر خروجی ۱۰ بیتی داشته و گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد.

یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را روشن نگه می‌دارد که به همراه یک شارژر با توان شگفت انگیز ۱۲۰ واتی تنها در عرض ۱۷ دقیقه شارژ می‌شود. روی این گوشی رابط کاربری MIUI 13 با اندروید ۱۲ نصب است و با پشتیبانی از Wi-Fi 6E سرعت اتصال بی‌سیم فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

علاوه بر این ارزان‌ترین موبایل مجهز به اسنپ دراگون که برای گیمرها معرفی شده از دوربین‌های خوبی برخوردار است. در جلوی این گوشی یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته، در حالی که روی قاب پشتی آن سه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تله ماکرو به کار رفته است.

گوشی شیائومی 12

شیائومی ۱۲ با قیمت قیمت حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی است که به تازگی وارد بازار شده است. این موبایل های برتر شیائومی به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است که یک حسگر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفته و لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. این نمایشگر روشنایی ۱۱۰۰ نیت را ارائه کرده و از Dolby Vision و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

جدیدترین گوشی های شیائومی در سال 2022 از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد که در حال حاضر توانمندترین تراشه اندرویدی نیز هست. این تراشه را ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 همراهی می‌کنند.

بر روی قاب پشتی یکی از ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون سه دوربین قرار گرفته که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با لنز ۵۰ میلی‌متری می‌شود. اما در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته که کیفیت بسیار عالی دارد.

از دیگر امکانات ارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون شیائومی می‌توان به وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲، اسپیکرهای استریو با برند Harman/Kardon، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که با توان ۶۷ واتی در عرض تنها ۳۹ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می‌شود.

اما برخلاف دیگر گوشی‌های شیائومی، گوشی Xiaomi 12 می‌تواند از شارژ پرسرعت بی‌سیم نیز پشتیبانی کند و با توان ۵۰ وات در عرض تنها ۵۳ دقیقه به شارژ کامل برسد. سرعتی که بسیاری از گوشی‌های بازار حتی با شارژ سیمی هم قادر به ارائه آن نیستند. شیائومی این گوشی را همراه اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌کند.

موتورولا Edge 30 پرو

گوشی موتورولا Edge 30 Pro با قیمت حدود 24 میلیون تومان یک محصول میان‌رده در لباس پرچم‌دار بوده و به نمایشگری ۶.۷ اینچی اولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر 393 پیکسل در هر اینچ است.

در بخش دوربین هم با یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصاویر واضحی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک سنسور 60 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K است.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

در بخش سخت‌افزاری هم ارزان‌ترین موبایل مجهز به اسنپ دراگون موتورولا Edge 30 Pro به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب یکی از بهترین گوشی جهان در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ 5G هم پشتیبانی می‌کند و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین موتورولا یک باتری 4800 میلی‌آمپر‌ ساعتی را به همراه یک شارژر 68 وات برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است.

گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی ۱۲ پرو با قیمت حدود 27 میلیون و 500 هزار تومان یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2022 بوده و در حال حاضر قدرتمندترین گوشی برند شیائومی است که می‌تواند با مدل‌هایی مثل آیفون ۱۳ پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا رقابت کند. قاب پشتی این موبایل های برتر شیائومی از شیشه و قاب جلویی آن هم با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED بر روی قاب جلویی ارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون شیائومی قرار گرفته که نرخ تازه سازسی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. این نمایشگر با توان ۱۵۰۰ نیت، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهای موبایل در جهان است و به لطف پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10 می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به تصویر بکشد.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

در زیر قاب یکی از ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حضور دارد که با فناوری ۴ نانومتری هم در مصرف انرژی فوق‌العاده بوده و هم عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند.

اکثر مشخصات بهترین گوشی شیائومی 2022 شبیه به نسخه معمولی شیائومی ۱۲ است. این شامل دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری واید و لرزشگیر اپتیکال، اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon، اندروید ۱۲ گوگل، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ می‌شود.

بر روی قاب پشتی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۱۵ درجه‌ای در کنار سنسور دوربین اصلی آن قرار گرفته‌اند.

در انتهای راهنمای خرید گوشی شیائومی جدید ۲۰۲۲ باید بگوییم که باتری این گوشی نیز ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و می‌تواند به لطف فناوری شارژ ۱۲۰ واتی در عرض تنها ۱۸ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد برسد. این باتری همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند گوشی را در عرض ۴۲ دقیقه شارژ کند.

بلک شارک 5 پرو

گوشی گیمینگ بلک شارک 5 پرو شیائومی با قیمت حدود 29 میلیون تومان علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند از طراحی جالب گیمینگ بهره می‌برد. گوشی گیمینگ بلک شارک 5 با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته بهترین گوشی برای گیم پرچم‌دار بازار قرار می‌گیرد.

ارزان‌ترین موبایل مجهز به اسنپ دراگون شیائومی به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع امولد مجهز شده است. بر روی قاب پشتی این گوشی مدل بالا هم یک سنسور 108 مگاپیکسلی عریض به عنوان دوربین اصلی در کنار سنسور 13 مگاپیکسل نوع فوق عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. علاوه بر گیمینگ در مقوله فیلم‌برداری هم بهترین گوشی جهان عملکرد بسیار خوبی داشته و توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K‌ با سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد.

نقطه قوت ارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون شیائومی استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است. حضور این تراشه موجب شده تا بتوانید جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های روز را به راحتی اجرا کرده و از گیم‌پلی روان بازی‌ها لذت ببرید.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید گوشی گیمینگ باید گفت که باتری 4650 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژر بسیار قدرتمند 120 واتی، اندروید ۱۲، امکانات دوربین، پشتیبانی ۵ ساله نرم‌افزاری از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای بهترین گوشی گیمینگ است.

گوشی گلکسی S22 سامسونگ

گوشی گلکسی S22 با قیمت حدود 33 میلیون تومان یکی از شگفت‌انگیزترین موبایل های برتر سامسونگ است که آخرین در نوع خود محسوب شده و در زمان عرضه هم طرفداران سامسونگ را شگفت‌زده کرد. ارزان‌ترین اسنپدراگون های سامسونگ به نمایشگری از نوع Dynamic AMOLED 2X با ابعاد 6.1 اینچ با وضوح 1080 در 2340 پیکسل مجهز شده و توانایی ارائه نرخ نوسازی 120 هرتز را دارد.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

در بخش دوربین هم شاهد تعبیه یک سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع عریض به عنوان دوربین اصلی در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض به‌همراه سنسور 10 مگاپیکسلی نوع تله فوتو هستیم. بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قدرت پردازشی فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون از باتری 3700 میلی‌آمپر‌ ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 وات هم پشتیبانی می‌کند.

ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

گوشی شیائومی 12T پرو

در میان‌ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شیائومی، شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمندی هستیم که به نسبت پرچم‌داران قیمت ارزان‌تری داشته اما امکانات آنها در حد و اندازه گوشی‌های پرچم‌دار است.

گوشی شیائومی 12T Pro با قیمت حدود 21 میلیون تومان را می‌توان ارزان‌ترین موبایل مجهز به اسنپ دراگون با قیمت مناسب دانست که از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

پشت و روی بدن هارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون از جنش شیشه بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را فریم پلاستیکی به همراه محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد. در بخش دوربین نیز گوشی شیائومی 12T Pro از دوربین اصلی عریض 200 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی مدل بالا از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در بخش پردازشی، شیائومی 12T Pro از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد. همچنین شاهد یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع قدرتمند 120 وات هستیم.

گوشی آنر 80 پرو

آنر در زمینه گوشی‌های هوشمند توانسته با معرفی محصولات با‌کیفیت، عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌ نمایش بگذارد. آنر 80 پرو با قیمت حدود 23 میلیون تومان یکی از گوشی‌های این شرکت بوده که مشخصات و قابلیت‌های بسیار جذابی را با خود به‌ همراه دارد. این گوشی به صفحه‌نمایش 6.78 اینچی نوع OLED با رزولوشن 1224 در 2700 پیکسل مجهز شده و توانایی نمایش 437 پیکسل در هر اینچ و نرخ تازه سازی 120 هرتز را دارد.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

در بخش دوربین یک سنسور با رزولوشن 160 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی 50 مگاپیکسل این گوشی هم در کنار عملکرد خوب، توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد.

قلب تپنده یکی از ارزان‌ترین گوشی های اسنپدراگون هم پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 باعث شده تا در اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزار‌های کاربردی و محبوب، عملکرد بسیار خوب و روانی را از آنر 80 پرو شاهد باشیم. بهره‌مندی از باتری 4800 میلی‌آمپر‌ ساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 66 وات هم از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای آخرین نسل از گوشی‌های آنر است.

گوشی شیائومی 12S

ارزان‌ترین موبایل مجهز به اسنپ دراگون در زمینه گیمینگ، شیائومی 12S با قیمت حدود 25 میلیون تومان است که با توجه به مشخصات فنی قدرتمند خود در دسته گوشی‌های سطح بالای بازار قرار می‌گیرد.

این گوشی خوب گیمینگ به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.28 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. توانایی نمایش 419 پیکسل در هر اینچ نشان‌دهنده استفاده شیائومی از یک نمایشگر تمام عیار برای تجربه لذت بخش بازی‌ها توسط شیائومی 12S است.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

بر روی قاب پشتی ارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون شیائومی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 در کنار سنسور 13 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو قرار دارد.

برای دوربین سلفی هم یک سنسور با رزولوشن 32 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. حضور پردازنده قدرتمند اسنپدراگون8 پلاس نسل 1 هم سبب شده تا بتوانید جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های حال و حاضر را اجرا کرده و از گیم‌پلی لذت ببرید.

شیائومی 12S به یک باتری 4500 میلی‌آمپر‌ ساعتی مجهز شده و شارژر قدرتمند با توان 67 وات توانایی شارژ 0 تا 100 درصدی باتری این گوشی را در مدت زمان 42 دقیقه دارد.

کدام شرکت‌ها از تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو کوالکام استفاده خواهند کرد؟

در این بخش به این سوال که اسنپدراگون 8 نسل 2 روی چه گوشی هایی است پاسخ داده‌ایم. چندی پیش برخی شرکت‌های تولیدکننده گوشی اندرویدی از جمله موتورولا، وان پلاس و برخی شرکت‌های دیگر تأیید کردند که پرچم‌داران نسل بعدی خود را به همراه تراشه جدید کوالکام عرضه می‌کنند.

شرکت موتورولا فاش کرد که گوشی هوشمند موتو X40 (گوشی بعدی این شرکت که احتمالاً با نام دیگری در بازار جهانی عرضه می‌شود) دارای تراشه جدید کوالکام خواهد بود. وان پلاس نیز در یک بیانیه مشابه تأیید کرد که گوشی‌های سری OnePlus 11 جزو اولین محصولات این شرکت خواهند بود که به SoC جدید کوالکام مجهز می‌شوند.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

شرکت شیائومی هم تأیید کرد که پرچمدار نسل بعدی آن دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود، البته این شرکت هنوز نام این محصول را فاش نکرده است. بااین‌حال، افشاکنندگان چینی به‌تازگی مدعی شده‌اند که شرکت شیائومی قصد دارد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دوم را در گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ مورداستفاده قرار دهد.

علاوه بر این، شرکت Oppo نیز با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که دستگاه بعد ساخت این شرکت یعنی خانواده Find X (احتمالاً سری Find X6) از جدید‌ترین SoC پرچمدار کوالکام بهره خواهند برد. شرکت‌های زیرمجموعه Vivo و Nubia با نام‌های iQoo و Red Magic نیز گوشی‌های پرچمدار نسل بعد خود را با این تراشه قدرتمند عرضه می‌کنند. بر همین اساس انتظار می‌رود که گوشی‌های سری iQoo 11 و Red Magic 8 Pro به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز باشند.

شرکت سامسونگ هیچ اطلاعاتی دررابطه‌با این موضوع منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ این شرکت به همراه تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دوم عرضه شوند.

لیست ارزانترین گوشی های پرچمدار اسنپدراگون

شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد این غول فناوری کره جنوبی قصد عرضه گوشی‌های پرچمدار نسل جدید با تراشه Exynos را نداشته و در عوض می‌خواهد گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ مجهز به تراشه کوالکام را در مناطق بیشتری در دسترس قرار دهد.

در حال حاضر این شرکت‌های تولیدکننده گوشی اندرویدی هیچ اطلاعاتی دررابطه‌با زمان‌بندی عرضه دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 gen 2 منتشر نکرده‌اند. اما گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ در کنار گوشی‌های OnePlus 11 به این تراشه کوالکام مجهز هستند.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پر تکرار

پس از رونمایی کوالکام از جدیدترین تراشه‌های پرچم‌دار خود، شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند جدیدترین محصولات خود را روانه بازار کرده تا رقابت در این بخش بیش از پیش جذاب تر شود. به همین خاطر در این مطلب به معرفی ارزان‌ترین گوشی دارای اسنپدراگون 8 نسل 1 و نسخه پلاس آن پرداختیم.

کدام گوشی بهترین اسنپدراگون را دارد؟

گوشی‌هایی نظیر گلکسی S22 اولترای سامسونگ یا شیائومی 12T پرو یا به طور خلاصه پرچم‌دارانی که در سال 2022 معرفی شده‌اند در زمره بهترین گوشی دارای اسنپدراگون های جدید محسوب می‌شوند. همچنین در این مطلب لیست گوشی های اسنپدراگون ارزان قیمت مانند گوشی های سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون پرداخته‌ایم.

از کجا بفهمیم گوشی اسنپدراگون است؟

برای شناسایی گوشی های اسنپدراگون می‌توان با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی وارد بخش About Phone شده و نام تراشه را ببینید. همچنین بر روی کارتن گوشی و یا با جستجوی مدل گوشی در اینترنت می‌توان فهمید که آیا این موبایل مجهز به اسنپ دراگون است یا خیر.

کدام تراشه اسنپدراگون برای گوشی بهتر است؟

در حال حاضر تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرتمندترین تراشه کوالکام محسوب می‌شود. البته گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 2 هنوز به بازار نیامده‌اند.

چه گوشی هایی پردازنده اسنپدراگون دارند؟

بیشتر گوشی‌های برند شیائومی و برخی از گوشی های برند سامسونگ از تراشه های اسنپدراگون بهره می‌برند.

اسمارت فون اسنپدراگون چیست؟

گوشی‌های هوشمند ساخت برندهای مختلف نظیر سامسونگ و شیائومی که به تراشه‌های اسنپدراگون مجهز شده‌ باشند با عنوان اسمارت فون اسنپدراگون شناخته می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403