ترکیه: برای عضویت سوئد و فنلاند، بازگشت به میز مذاکره بی‌معنی است


ترکیه: برای عضویت سوئد و فنلاند، بازگشت به میز مذاکره بی‌معنی است

وزیرخارجه ترکیه می گوید که بازگشت به میز مذاکره درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو بی معنی است.

ترکیه: برای عضویت سوئد و فنلاند، بازگشت به میز مذاکره بی‌معنی است

به گزارش راهبرد معاصر، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که برگزاری نشست سه جانبه با سوئد و فنلاند در مورد درخواست آنها برای عضویت در ناتو اکنون دیگر بی معنی است.

وزیرخارجه ترکیه با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفته است که پس از این رویداد طرح عضویت این کشور در ناتو برای ترکیه چندان موضوعیت ندارد.

چاووش اوغلو در یک کنفرانس خبری همچنین گفت که هیچ پیشنهادی برای ارزیابی عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به طور جداگانه وجود ندارد.

رد بررسی عضویت جداگانه سوئد و فنلاند در ناتو از سوی وزیرخارجه ترکیه در حالی صورت گرفته که پیش از این فنلاند از اقدامات خود برای عضویت در ناتو در صورت بن بست در مسیر سوئد خبر داده بود. پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند به تلویزیون فنلاند Yle گفته بود که ممکن است فنلاند مجبور شود بدون متحد دیرینه خود سوئد به ناتو ملحق شود.

پس از سوزاندن قرآن توسط یک اسلام هراس در استکهلم، اردوغان شامگاه دوشنبه گفت که سوئد نمی تواند روی حمایت ترکیه در مسیر عضویت در ناتو حساب باز کند. وی در آنکارا گفت: اگر برای جمهوری ترکیه یا اعتقادات مذهبی مسلمانان احترام قائل نباشید، نمی‌توانید از حمایت ما در این راستا برخوردار شوید./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟