روسیه مدعی شد از آلمان سفارش نفت خام دریافت کرده است


روسیه مدعی شد از آلمان سفارش نفت خام دریافت کرده است

آلمان از اول ژانویه سال جاری واردات تمام نفت خام از روسیه متوقف کرد و به تعهد خود مبنی بر توقف خرید نفت خام روسیه عمل کرد با این حال، تاتنفت روسیه مدعی شد که علیرغم این ادعا، سفارشات نفت خام از آلمان دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، آمارهای جدید BAFA در روز جمعه نشان داد که آلمان شاهد افزایش 11.1 درصدی حجم واردات نفت خام در 10 ماهه اول سال گذشته بوده است اما صورتحساب این حجم در مقایسه با سال قبل تقریباً دو برابر شد و به 55.98 میلیارد دلار رسید.

در طول سال 2022، آلمان به شدت به روسیه برای نفت خام متکی بود و 27.2 درصد از کل واردات نفت خام خود را از روسیه وارد کرد. به طور کلی، آلمان در 10 ماه اول سال گذشته 73.6 میلیون تن نفت خام از همه منابع وارد کرده که در مقایسه با 66.2 میلیون تن در ماه های مشابه سال قبل افزایش یافته است. با این حال، قیمتی که برای آن نفت خام در سال 2022 پرداخت کرد، 117.7 درصد بیشتر بود.

میانگین قیمت پرداختی برای هر تن نسبت به دوره سال قبل 66.4 درصد افزایش یافته است.

آلمان همچنین نفت خام را از دریای بریتانیا و نروژ (23.5 درصد)، از کشورهای اوپک (16.8 درصد) و تا حدی از قزاقستان و ایالات متحده دریافت کرد.

آلمان از اول ژانویه سال جاری واردات تمام نفت خام از روسیه از طریق خط لوله را متوقف کرد و به تعهد خود مبنی بر توقف خرید نفت خام روسیه عمل کرد - حتی اگر ممنوعیت اتحادیه اروپا برای واردات خط لوله اعمال نشود- آلمان اوایل این ماه گفت که منابع جایگزین را تضمین کرده است.

با این حال، تاتنفت روسیه مدعی شد که علیرغم این ادعا، سفارشات نفت خام از آلمان دریافت کرده است.

آلمان سابقه‌ی طولانی اتکا به روسیه برای تأمین انرژی خود را دارد و به این کشور اطمینان می‌دهد که در گذشته برنامه‌هایی برای حذف تدریجی کل صنعت هسته‌ای خود ایجاد کند. اما پاییز گذشته، قانون‌گذاران آلمانی به کارکرد سه نیروگاه هسته‌ای آلمان تا آوریل رأی مثبت دادند تا حداقل تا زمانی که ماه‌های زمستان پشت سر گذاشته شود، آسودگی‌ای برای آلمان فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل