خیار منبع غنی از آنتی اکسیدان است


خیار منبع غنی از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان های موجود در خیار مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند، یک واکنش شیمیایی که اتم های بسیار واکنش پذیر را با الکترون های جفت نشده به نام رادیکال های آزاد تشکیل می دهد. تجمع این رادیکال های آزاد مضر می تواند منجر به چندین نوع بیماری مزمن شود.

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


آنتی اکسیدان های موجود در خیار مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند، یک واکنش شیمیایی که اتم های بسیار واکنش پذیر را با الکترون های جفت نشده به نام رادیکال های آزاد تشکیل می دهد. تجمع این رادیکال های آزاد مضر می تواند منجر به چندین نوع بیماری مزمن شود. این روزها با توجه به فروش عمده خیار در تمامی فروشگاه ها، به آسانی می توانید این محصول پر خاصیت را خریداری کنید.

در واقع، استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد با سرطان و بیماری‌های قلبی، ریوی و خودایمنی مرتبط است. در واقع می توان گفت بافت ها را می سازد و جریان خون را تقویت می کند.

میوه ها و سبزیجات، از جمله خیار، به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های بالای موجود در میوه هایی مانند خیار می تواند به تنظیم جریان خون، مقابله با رادیکال های آزاد و حتی به بازسازی رشد بافت در بدن کمک کند. این چقدر می تواند قدرتمند باشد.

همچنین مشخص شده است که خیار دارای آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و تانن ها است که در جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت های مزمن موثر است.

کاهش وزن اصولی با مصرف خیار


خیار یکی از بهترین و ساده ترین گزینه های کاهش وزن است که به طور طبیعی موجود است. در واقع، بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان یک میوه ضروری در زمانی که فرد در تلاش برای کاهش وزن است، می دانند. نا گفته نماند فروش پیاز عمده قرمز و مصرف ان نیز به دلیل اینکه به شما احساس سیری کاذب می دهد در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

خیار نه تنها برای معده آسان و سبک است، بلکه حاوی فیبر و آب خوبی است و یک گزینه غذایی کم کالری عالی است.

میوه سبز همچنین حاوی مقادیری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری دیگر است که برای دفع پروتئین اضافی چربی (2 گرم)، کربوهیدرات (11 گرم)، ویتامین K (62٪ RDI)، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز است. نه فقط این، بلکه حاوی صفر چربی است.

همچنین بسیاری از افراد علاقه مند خواهند بود بدانند که یک رژیم غذایی خیار وجود دارد که وعده می دهد چربی سوزی را تسریع کرده و در عرض یک هفته تا 5 کیلو وزن کم کند، اگر خیار به وفور داشته باشید، این‌گونه است که می‌تواند مفید باشد.
خیار منبع غنی از آنتی اکسیدان است

سلامتی لثه هایتان را با مصرف خیار تضمین کنید


حفظ سلامت دندان ها کلید مبارزه با عوارض سلامتی است. خیار، یکی از این میوه‌ها می‌تواند به تنظیم تعادل اسید در دهان، حفظ تعادل pH کمک کند، که در نهایت به بدن کمک می‌ کند از بریدگی‌ها و زخم‌های کوچک در زمان کمتری جلوگیری کرده و آن‌ ها را التیام بخشد. خرد کردن منظم خیار و سیر همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های لثه و بیماری های دندان کمک کند. به همین جهت بهتر است در فصل مناسب اقدام به خرید و فروش عمده سیر کنید و مصرف این محصول را در دستورکار خود قرار بدهید.

در اینجا یک مزیت دیگر وجود دارد که ممکن است ندانید، برخی ادعا می‌کنند که خوردن میوه‌ ها و سبزیجاتی مانند خیار، کرفس، هویج می ‌تواند به عنوان عامل سفید کننده دندان‌ ها عمل کرده و پلاک و سموم را از بین ببرد.

خیار منبع غنی از آنتی اکسیدان است


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!