این خانه 360 درجه می چرخد! + عکس


این خانه 360 درجه می چرخد! + عکس

یک خانه مسکونی متعلق به یک تاجر اهل ترکیه با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه به دلیل روش ساخت منحصر به فرد آن، اخیرا خبرساز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ آیا تا به حال خانه‌ای را دیده‌اید که حول محور خود و ۳۶۰ درجه بچرخد؟ یکی از جاذبه‌های گردشگری که این روزها طرفداران ویژه‌ای پیدا کرده است، خانه‌هایی است که طراحان آن قابلیت‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اند. این خانه چوبی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه که تاجری به نام جمیل اکسلماز آن را ساخته است با کمک چرخ‌هایی که روی ریل حرکت می‌کنند، می‌چرخد.

خانه متحرک مدرن

این تاجر ترکیه‌ای می‌گوید با کمک برادرانش مطالعاتی انجام داده تا این خانه چوبی را مطابق با معماری محلی به‌روز و آن را مدرن‌تر کند. وی پس از گفت‌وگو با چندین شرکت در نهایت تصمیم به ساخت خانه گردان گرفت.

این خانه بر اساس یک سیستم و با کمک چرخ‌هایی که روی ریل حرکت می‌کنند ساخته شده، از نظر وزن، مقاومت در برابر زلزله و دوام تست شده و گواهی انطباق اخذ کرده است. اگر به دانستنی‌های عجیب گردشگری علاقه دارید، روستایی که هیچ مردی ندارد را بخوانید.

این خانه 360 درجه می چرخد! + عکس

وزن خانه متحرک چقدر است؟

این خانه متحرک چوبی ۴۰ تن وزن دارد و می‌توان با کنترل از راه دور آن را ۳۶۰ درجه چرخاند. صاحب این خانه گفته است که به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه ریزه ترکیه تصمیم به ساخت این خانه گردان گرفته است.

او با اشاره به اینکه ساخت این خانه حدود یک سال طول کشید، گفت: «تمام آزمایش‌ها ثابت کرد که این خانه متحرک می‌تواند در برابر باد، زلزله و برف مقاومت کند.»

این خانه 360 درجه می چرخد! + عکس

صاحب این خانه اعتقاد دارد که این خانه‌ قبلا یک خانه چوبی بود اما امروز مدرن‌تر شده است. این خانه که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد، تقریبا اولین خانه‌ای از نوع خود در استان ریزه ترکیه است.

این خانه 360 درجه می چرخد! + عکس

منبع: deltapayam

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک