کلنگ زنی 10 پروژه گردشگری در خراسان شمالی


کلنگ زنی 10 پروژه گردشگری در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ پروژه در دهه فجر ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ پروژه در دهه فجر ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با فرا رسیدن دهه فجر، ۶ پروژه گردشگری در خراسان شمالی افتتاح می شود و کلنگ ۴ پروژه گردشگری در این ایام زده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی تأکید کرد: این پروژه ها شامل هتل، مجتمع گردشگری، بازارچه صنایع دستی، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی و تجهیز سیستم مخزن مجموعه مفخم و مرمت بافت تاریخی روستای روئین است.

مستوفیان ادامه داد: این پروژه ها با حجم سرمایه گذاری ۱۴۵۲ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید و به طور مستقیم برای ۱۱۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از جذب ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی چشمه آب گرم ایوب نبی در شهرستان بجنورد خبر داد.

وی تأکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی برای ساماندهی چشمه آبگرم ایوب پیغمبر اختصاص داده شد.

این مقام مسئول افزود: با جذب این اعتبار در مرحله اول، تأمین آب شرب بهداشتی برای مسافران و زائران ورودی به استان و تکمیل تأسیسات موردنیاز خدمات گردشگران از جمله ساماندهی محوطه، احداث سکو، آلاچیق، سرویس بهداشتی و بهسازی استخرها در دستور کار قرار گرفت.

مستوفیان گفت: با پیش بینی طرح های توسعه ای و ایجاد زیرساخت های لازم و متقابلاً جذب زائران و گردشگران، اقتصاد جوامع محلی در منطقه ایوب پیغمبر توسعه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و هیئت امنای امامزاده ایوب پیغمبر، علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران، در مرحله بعد با سرمایه گذاری، بخشی از اشتغال زایی در روستاهای اطراف و رشد اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط