شمشیر بدلی، اثری 3000 ساله از آب درآمد


شمشیر بدلی، اثری 3000 ساله از آب درآمد

شمشیری که به عنوان نمونه بازآفرینی شده از اثر تاریخی اصلی در یک موزه آمریکایی نگهداری می شد، در حقیقت یک اثر تاریخی سه هزار ساله است.

شمشیری که به عنوان نمونه بازآفرینی شده از اثر تاریخی اصلی در یک موزه آمریکایی نگهداری می شد، در حقیقت یک اثر تاریخی سه هزار ساله است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از لایوساینس، شمشیر بدلی که در «موزه فیلد» واقع در شیکاگو نگهداری می شد، در حقیقت یک شمشیر سه هزار ساله متعلق به عصر برنز است.

مسؤولان این موزه همزمان با آماده شدن برای نمایشگاهی با نام «نخستین پادشاهان اروپا» به این اکتشاف شوکه کننده دست یافتند.

این شمشیر برنز ۹۱ سانتی متری از زمانی که مسؤولان موزه آن را در دهه ۳۰ میلادی دریافت کردند، در انبار نگهداری می شد. این شمشیر از رودخانه دانوب در بوداپست بیرون کشیده شده است.

بر اساس بیانیه ای که از سوی مسؤولان این موزه منتشر شده است، در بین جنگجویان عصر برنز مرسوم بود که به نشانه یادبود عزیزانِ از دست رفته و یا شکست در یک نبرد، شمشیر یا زره هایشان را در آب رها کنند.

با این حال، در مقطعی از تاریخ، این شمشیر به اشتباه به عنوان یک شیء بدلی در نظر گرفته شده بود. مشخص نیست که چطور چنین اشتباهی رخ داده است، اما احتمالا یک اشتباه ساده اداری بوده است.

درحالی که مسؤولان موزه «فیلد» برای برگزاری نمایشگاه «نخستین پادشاهان اروپا» آماده می شدند، باستان شناسان مجارستان خواستند که این شمشیر را بررسی کنند. گروهی از باستان شناسان با کمک دانشمندان «موزه فیلد» و یک شیمیدان و با استفاده از اشعه ایکس ری، این شمشیر را با سایر شمشیرهای عصر برنز در اروپا مقایسه کردند. محققان در نهایت دریافتند که مواد تشکیل دهنده این شمشیر و سایر نمونه های مشابه یکسان است.

این شمشیر که اخیرا به عنوان یک اثر تاریخی شناسایی شده است در نمایشگاه «نخستین پادشاهان اروپا» در «موزه فیلد» به نمایش گذاشته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در