گردشگران خارجی در سال 2022 در کدام کشور بیشتر خرج کردند؟


گردشگران خارجی در سال 2022 در کدام کشور بیشتر خرج کردند؟

بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، مسافران بین المللی در سال گذشته، ۲۹.۴ میلیارد دلار در دبی امارات خرج کردند که با اتکا به این آمار گردشگران بیشترین هزینه کرد را در دبی داشته اند؛ در حالی که این کشور جزء مقاصد قدرتمند جهان برای گردشگری نیست.

بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، مسافران بین المللی در سال گذشته، ۲۹.۴ میلیارد دلار در دبی امارات خرج کردند که با اتکا به این آمار گردشگران بیشترین هزینه کرد را در دبی داشته اند؛ در حالی که این کشور جزء مقاصد قدرتمند جهان برای گردشگری نیست.

به گزارش «دنیای سفر»، بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، مسافران بین المللی در سال گذشته 29.4 میلیارد دلار در دبی خرج کردند که با اتکا به این آمار، گردشگران در سال 2022 بیشترین هزینه کرد را در دبی داشته اند.

به گزارش سی ان ان، بعد از دبی، دوحه بیشترین آمار را از حیث بالاترین هزینه کرد گردشگران در سال 2022 به واسطه برگزاری جام جهانی فوتبال دارد. با این حال بسیاری از گردشگران جا م جهانی به دلیل کمبود اقامتگاه در قطر و استفاده از خدمات گردشگری و تفریحی بهتر، شهر دبی را جهت اسکان خود در طول برگزاری مسابقات فوتبال برگزیدند که در این میان دبی با درآمدزایی بالا بیشترین منفعت اقتصادی را کسب کرد.

10 شهر برتر با بیشترین هزینه کرد مسافر بین المللی در سال 2022 به ترتیب شامل دبی با 29.42 میلیارد دلار، دوحه با 16.79 میلیارد دلار، لندن ( 16.07 میلیارد دلار)، ماکائو (15.58 میلیارد دلار)، آمستردام (13.59 میلیارد دلار )، استانبول (13.13 میلیارد دلار)، بارسلونا (12.73 میلیارد دلار )، نیویورک( 12.45 میلیارد دلار)، سنگاپور ( 10.97 میلیارد دلار) و پاریس (9.76 میلیارد دلار) است.

مطابق پیش بینی WTTC، دبی جایگاه قوی خود را از نظر بیشترین هزینه کرد گردشگران تا 10 سال آینده حفظ خواهد کرد.

با این حال این نهاد بین المللی پیش بینی می کند که 5 شهر برتر با بیشترین هزینه کرد مسافر بین المللی در سال 2032 به این صورت تغییر خواهند کرد:

1. هنگ کنگ – 52.06 میلیارد دلار (38 رتبه نسبت به سال 2022 افزایش خواهد یافت)
2. ماکائو – 43.14 میلیارد دلار (افزایش دو پله نسبت به سال 2022)
3. دبی – 42.98 میلیارد دلار (دو پله کاهش نسبت به سال 2022)
4. سنگاپور – 37.43 میلیارد دلار (پنج پله افزایش نسبت به سال 2022)
5. بانکوک – 33.45 میلیارد دلار (7 پله افزایش نسبت به سال 2022)
6. دوحه– 31.63 میلیارد دلار (چهار پله کاهش نسبت به سال 2022)
7. توکیو_25.44 میلیارد دلار (با 30 پله افزایش نسبت به سال 2022)
8. نیویورک _ 21.73 میلیارد دلار (بدون تغییر نسبت به سال 2022)
9. آمستردام _ 21.53 میلیارد دلار (چهار پله کاهش نسبت به سال 2022)
10. شانگهای – 21.3 میلیارد دلار (افزایش 11 رتبه نسبت به سال 2022)

در این میان، مرکز شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) به تازگی بر اساس تجزیه و تحلیل داده های گردشگری در سال 2022، فهرستی از "قدرتمندترین شهر جهان برای گردشگری" ارائه کرده است.

مقاصد منتخب در این فهرست تنها مستند به میزان هزینه کرد مسافران یا فروش بلیط مکان های فرهنگی و گردشگری و یا حتی تعداد رزروهای انجام شده، تبیین نشده است بلکه میزان سرمایه گذاری دولت در راستای ایجاد زیرساخت های لازم و همچنین انتفاع اقتصادی دولت و مردم محلی از قبل گردشگری نیز از دیگر مؤلفه های مهمی بود که شهرهای قدرتمند از نظر توریستی را احصا کند.

بر اساس فهرست منتشر شده از مرکز شورای جهانی سفر و گردشگری، "پاریس" در صدر قدرتمندترین شهر جهان برای گردشگری منتخب شده است. در این فهرست نام 10 شهر برتر از کشورهای مختلف جای گرفته است که از حیث ارزیابی مؤلفه های گوناگون، مقاصد پیشرو در زمینه توریستی در جهان محسوب می شوند.

اما نکته قابل تأمل این است که اگرچه دبی در دو سال پیاپی توانسته به عنوان محبوب ترین مقصد در جهان شناخته شود و بیشترین هزینه کرد مسافران بین المللی در این شهر باشد اما هیچ جایگاهی در فهرست "قدرتمندترین شهر جهان برای گردشگری" ندارد.

علاوه بر دوحه و دبی، شهرهای آمستردام ، بارسلونا و سنگاپور نیز در وضعیتی مشابه از جهت میزان هزینه کرد مسافران امتیاز بالایی کسب کردند اما در فهرست برتر مقاصد قدرتمند توریستی قرار ندارند.

پاریس که در صدر فهرست قدرتمندترین شهرهای گردشگری جهان قرار گرفته در حال آماده شدن برای میزبانی بازی های المپیک تابستانی 2024 است، اگرچه کمتر از 5 درصد به امکانات جدید این شهر جهت آماده سازی برای برگزاری بهتر رقابت بزرگ ورزشی اضافه می شود اما این شهر عمده منابع مالی خود را در راستای بهبود زیرساخت ها، برقراری امنیت بیشتر و سایر اقداماتی اختصاص داده که به آن ها کمک می کند تا برای میزبانی از جهان آماده شوند.

علاوه بر از پاریس، شهرهای اورلاندو، نیویورک سیتی و لاس و گاس از کشور ایالات متحده آمریکا نیز 3 شهر برتر در فهرست مذکور هستند که اورلاندو با درآمدی بالغ بر 31 میلیارد دلار در سال 2022 از قبل صنعت گردشگری بیشتر درآمد را داشته است.

3 شهر از کشور چین شامل پکن، شانگهای و گوانگژو به ترتیب در جایگاه های دوم، چهارم و دهم از این فهرست قرار دارند. در این میان دو شهر ماکائو و ساحل سانیا در جزیره آفتابی هاینان که در جنوب کشور چین واقع شده است، از جمله مقاصدی هستند که به جهت انجام سرمایه گذاری هنگفت و تبلیغات فراوان برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به این اماکن، پیش بینی می شود که در آینده در فهرست مقاصد برتر قرار بگیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده، امکان سفر گردشگران به ماکائو بدون اخذ ویزا نیز مشوقی جهت ورود بیشتر گردشگران و همچنین توسعه هرچه بیشتر این شهر در زمینه گردشگری است.

"جولیا سیمپسون"؛ رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در این باره، گفته است: شهرهای بزرگی مانند لندن، پاریس و نیویورک به عنوان قدرت های جهانی گردشگری باقی خواهند ماند اما در چند سال آینده، پکن، شانگهای و ماکائو در فهرست شهرهای برتر سفر قرار خواهند گرفت.

افزون بر آن نیز حسب تحقیقات جدید WTTC که نشان می دهد پاریس قدرتمندترین مقصد شهری جهان برای گردشگری است اما پیش بینی ها مبنی بر این است که تا سال 2032 پکن از آن پیشی بگیرد و در جایگاه اول این فهرست قرار بگیرد.

در این فهرست مقاصدی از جمله توکیو، مکزیکو و لندن نیز به ترتیب در رده های هفتم، هشتم و نهم در فهرست قدرتمندترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته اند.

10 مقصد برتر در فهرست اصلی قدرتمندترین شهرهای گردشگری جهان در سال 2022 به ترتیب شامل پاریس از کشور فرانسه، پکن (چین)، اورلاندو و فلوریدا (ایالات متحده آمریکا)، شانگهای (چین)، لاس وگاس و نوادا و نیویورک (ایالات متحده آمریکا)، توکیو (ژاپن)، مکزیکوسیتی (مکزیک)، لندن (انگلستان)، گوانگژو (چین) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا