برداشت غیر مجاز از حساب با ترفند «اد بزن، پول بگیر» در اصفهان


برداشت غیر مجاز از حساب با ترفند «اد بزن، پول بگیر» در اصفهان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی خبر دادکه به بهانه کاریابی برای افراد جویای کار با ارسال بدافزار اطلاعات کارت بانکی آنان را سرقت و موجودی حسابشان راخالی می کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان و ارائه شکوائیه ای مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریال از حسابش، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد فرد سودجو با عنوان "اد بزن، پول بگیر"، با تبلیغ کاریابی و کسب درآمد از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست می کند به ازای جذب ممبر درآمد کسب کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم با جلب اعتماد افراد جویای کار لینک دانلود بدافزار به بهانه پرداخت حق عضویت را برای کاربر ارسال و اطلاعات کارت بانکی متقاضی را سرقت و با اطلاعات به دست آمده موجودی حسابش را خالی می کند.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شده و پس از اقرار به بزه ارتکابی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی