ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب


ایده ها و روش های مختلفی برای ساخت گیره مو وجود داشته که می توانید در صورت علاقمندی با کمی خلاقیت و حوصله و با در اختیار داشتن چند ابزار ساده و کم هزینه این اکسسوری زیبا را در هر مدلی که دوست دارید بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

یکی از انواع اکسسوری های جذاب و پرکاربرد زنانه و دخترانه که در طرح ها و مدل های متنوعی وجود دارد گیره مو بوده که هر نوعی از آن دارای تزیینات منحصر به خود بوده و زیبایی خاصی دارد و هر کسی بنا به سلیقه خود به انتخاب و تهیه یکی از آن ها می پردازد. در صورتی که تمایل دارید می توانید خیلی راحت با بهره مندی از روش هایی که در این زمینه وجود دارد مدل زیبایی را برای خود در منزل بسازید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور آشنایی شما عزیزان به آموزش ساخت گیره مو بپردازیم.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

آموزش ساخت گیره مو جذاب

بسیاری از خانم ها و دختر خانم ها به منظور تکمیل کردن استایل خود و یا ست کردن انواع اکسسوری و زیورآلات مورد استفاده با لباس هایشان از انواع خاصی گیره مو استفاده می کنند. به منظور داشتن ظاهری جذاب و بهره مندی از مدل منحصر به فردی از گیره سر می توانید با یادگیری یک روش ساده ساخت گیره مو این اکسسوری را در هر سبکی که مایل هستید به سادگی درست کنید و استفاده نمایید.

روش ها و ایده های متنوعی در این زمینه وجود دارد که بستگی به سلیقه و مهارت شما دارد که از کدام روش بهره مند شوید. با استفاده از ساده ترین وسایل و لوازمی که در اختیار دارید و در منزل اضافه می باشد همچون تکه های پارچه، نمد، دکمه های تزیینی و … می توانید مدل جذابی از گیره مو برای خود بسازید و لذت ببرید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

ساختن گیره سر به صورت پاپیون

درست کردن این مدل گیره مو بسیار راحت می باشد و می توانید با کمک پارچه های گوناگون سبک های خاص و متفاوتی از آن را ساخته و حتی با شکل پارچه لباس خود آن را ست و هماهنگ کنید. برای انجام این کار در ابتدا بایستی از الگوی پاپیون نشان داده شده دو عدد بر روی پارچه بکشید و دور تا دور آن ها را برش بزنید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

  • ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب
  • ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

بعد پاپیون ها را به حالت پشت پارچه بر روی هم قرار داده و دور آن ها را به هم بدوزید ولی حدود دو سانتی متر را باز بگذارید تا قادر باشید از این راه پارچه را پشت و رو نمایید. بعد از این که پارچه را به طرف رو انتقال دادید قسمت باز آن را بدوزید. حالا نوار باریکی از پارچه را دور پاپیون گره بزنید و ادامه آن را به بخش پشت پاپیون هدایت کرده و بدوزید. در آخر پاپیون را بر روی گیره فلزی بچسبانید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

ساخت گیره سر شیک برای موها

این مدل گیره را به راحتی می توانید با کمک پارچه یا روبان درست کنید. برای انجام این کار تنها لازم بوده تعدادی نوار پارچه ای با میزان طول ۴ سانتی متر و مقدار عرض یک سانتی متر تهیه کنید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

پس از آن نوارها را از بخش مرکزی تا بزنید و بخش حاشیه های آن را به هم بچسبانید. حالا بخش پایین یک نوار را چسب بزنید و نوار دومی را همچون شکل نشان داده شده بر روی آن چسب بزنید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

به همین شکل بر روی نوار دومی نیز چسب زده و نوار دیگری را بر روی آن قرار دهید. تا حدی کار را دنبال کنید که از قرار گرفتن پارچه ها بر روی یکدیگر یک دایره شکل گیرد.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

با کمک یک نمد و یا قطعه ای پارچه ضخیم دایره ای درست کنید و آن را به بخش پشت گل بچسبانید تا برگ های آن به صورت کامل به هم بچسبند و مقدار استحکام زیادی پیدا کند.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

پس از آن یک مروارید و یا هر مدل مهره زینتی دیگری که دوست دارید را بر روی گل بچسبانید. حالا نوع گیره سر گل صد برگ شما کاملا آماده شده و می توانید از آن استفاده کنید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

وسایل لازم

  • مروارید ۵ عدد
  • نیم لپه ۴ عدد
  • الگو و طرح پروانه
  • خمیر سیلیکونی
  • نگین به مقدار لازم
  • گیره شینیون
  • چسب تفنگی
  • فندک
  • چسب صنعتی

مراحل درست کردن گیره مو پروانه ای شکل

برای ساختن این گیره سر زیبا به یک الگو احتیاج دارید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

در آغاز کار طرح پروانه را بر روی کاغذ رسم کرده و قیچی بزنید. می توانید از طرح های آماده یا از داخل کتاب های نقاشی و طراحی الگوبرداری کرده و یا این که خودتان کاغذ را تا زده و نصف طرح را رسم کرده و قیچی بزنید.

بدین صورت بال های پروانه به یک اندازه بوده و جذابیت کار دو چندان می شود. در ادامه کار الگو را از وسط برش زده تا مقداری بین آن ها فاصله ایجاد شود و بعد بر روی خمیر قرار دهید. قسمت وسط بال ها ۳ عدد مروارید قرار داده و مقداری فشار بدهید تا درون خمیر فرو برود. می توانید از مروارید هایی که به یکدیگر متصل بوده استفاده نمایید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

سپس دور الگو را با کمک سوزن یا با نوک یک خودکار که جوهر آن تمام شده دورگیری نمایید. اکنون الگوی موردنظر را از روی خمیر برداشته و دور کار را نگین بچسبانید. این عمل موجب شده پروانه به همان صورتی که روی الگو رسم کردید در بیاید و زیبایی مدنظر را داشته باشد.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

در گام بعدی ساخت گیره مو حدود ۴ عدد نیم لپه احتیاج بوده که در قسمت مرکزی هر بال باید بگذارید و فشار بدهید. در ابتدا دور لپه ها را نگین گذاشته و سپس باقی مانده محل های خالی را نگین بچسبانید. بخش بال های بالایی را می توانید بدون نگین درست کرده و یا این که همچون بال های پایینی نگین بگذارید که تمامی این کارها کاملا سلیقه ای می باشد.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

در ادامه کار برای قسمت شاخک ها به دو قطعه سیم پنج سانتی یا هر سایزی که تمایل داشته احتیاج دارید. سیم ها را همچون تصویر بر روی کارتون بگذارید و بچسبانید. صبر کنید تا به طور کامل خشک و سرد شود. دو عدد مروارید از سیم ها عبور داده و قسمت نوک سیم ها را چسب بزنید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

سپس برای صاف کردن و تمیزکاری قسمت پشت کار و منعطف شدن آن فندک بزنید. اکنون دو عدد مروارید برداشته و از سیم ها عبور بدهید و در قسمت نوک سیم بچسبانید. در ادامه کار گیره شینیون یا شانه را به پشت کار به شکل افقی بچسبانید. قرار دادن نگین ها نیاز به مقداری حوصله دارد و مقدار فاصله هایی که در میان بعضی نگین ها ایجاد می شود کاملا طبیعی بوده و اشکالی ندارد.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

در صورتی که تمایل داشتید مقداری بال های پروانه بسته شود قسمت پشت کار را مقداری فندک بزنید تا مقداری چسب ذوب شده و سپس بال ها را به سمت بالا حرکت دهید یا همان زمان که هنوز چسب کاملا خنک نشده بال ها را مقداری فرم داده و نگه دارید تا چسب خشک شده و سپس گیره شینیون را چسب بزنید.

در مطلب ارائه شده با روش های مختلف ساخت گیره مو به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره و استفاده را از این آموزش ها ببرید. ضمن اینکه به پیشنهاد می کنیم روش های ساخت گل سر با مروارید و ساخت تل ژله ای را نیز فرا بگیرید.

ساخت گیره مو متفاوت با چند روش جالب

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا