طرز تهیه دسر کازان دیبی دسر محبوب کشور ترکیه


دسر کازان دیبی یک دسر ترکیه ای عالی است که در این بخش می توانید طرز تهیه دسر کازان دیبی را مطالعه کنید. این دسر مانند فرنی غلیظ است که در ظرف پیرکس سرو می شود.

یکی از انواع دسرهای محبوب ترکیه ای، دسر کازان دیبی بوده که شما می توانید برای مهمانی های خود تهیه کنید. در این بخش نیز طرز تهیه دسر کازان دیبی قرار داده شده است که آموزش می بینید.

برای داشتن انواعی از دسرهای خانگی کافی است در آرگا همراه ما باشید. در این مطلب علاوه بر مطالعه دستور تهیه دسر کازان دیبی می توانید با آموزش تهیه دسر ساگو و دسر سوخاری شکلاتی در این لینک ها آشنا شوید.

طرز تهیه دسر کازان دیبی دسر محبوب کشور ترکیه

مواد لازم

  • شیر: ۴ لیوان
  • نشاسته ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ لیوان
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • آرد: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره و شکر برای دسر: به میزان لازم

طرز تهیه دسر کازان دیبی متفاوت

برای داشتن این دسر فوق العاده باید ابتدا ۳ لیوان شیر را به همراه مقداری شکر درون یک قابلمه بریزید. حالا مواد را روی حرارت قرار داده و بعد از اینکه ذرت شکر به خوبی حل شدند و شیر کمی گرم شد، باید آرد را اضافه نمایید.

نشاسته ذرت، آرد و مقداری وانیل درون شیر گرم شده ریخته و کمی هم بزنید تا آرد درون شیر باز شود. حالا باید یک ظرف پیرکس انتخاب کرده و مواد را درون آن بریزید. بهتر است یک ظرف مستطیلی برای این دسر انتخاب کنید. ابتدا نیز ظرف را با مقداری کره چرب نمایید.

حالا مقداری شکر درون ظرف بریزید و زمانی که شیر گرم شد از روی حرارت بردارید. مخلوط شیر و نشاسته را به آرامی اضافه کرده و مجدد روی حرارت قرار دهید. به هم زدن ادامه دهید تا مواد شما مانند فرنی شود. زمانی که مایه شما به غلظت دلخواه رسید از روی حرارت بردارید.

در این مرحله از طرز تهیه دسر کازان دیبی مواد را به آرامی و به صورت یکنواخت درون ظرف پیرکس ریخته حالا ظرف پیرکس را روی حرارت گذاشته و به آرامی بچرخانید تا شکر آن حل شود. بعد از اینکه شکر به صورت کاراملی شد، از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا به مدت ۲ ساعت در دمای محیط قرار بگیرد.

  • طرز تهیه دسر کازان دیبی دسر محبوب کشور ترکیه
  • طرز تهیه دسر کازان دیبی دسر محبوب کشور ترکیه

بعد از اینکه دسر در دمای محیط قرار گرفت آن را در یخچال به مدت ۳ ساعت بگذارید. بعد از این مدت دسر بسته شده و می توانید از یخچال خارج کنید. حالا با یک چاقو برش داده و دسر را در ظرف مناسب خود سرو کنید. این دسر را می توانید با پودر پسته و مقداری گل محمد هم تزئین نمایید.

طرز تهیه دسر کازان دیبی دسر محبوب کشور ترکیه

این دسر برای زمستان هم گزینه مناسبی است. این نوع دسر را می توانید در ظرف های تک نفره نیز تهیه کنید. شما می توانید به طور دلخواه از مقداری زعفران هم برای زیباتر شدن رنگ این دسر استفاده نمایید.

طرز تهیه دسر کازان دیبی دسر محبوب کشور ترکیه

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

منبع : آرگا

برچسب : انواع دسر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق