سازمان هواشناسی:برف و کولاک در راه است


سازمان هواشناسی:برف و کولاک در راه است

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات منفی فعالیت سامانه بارشی با بارش «برف و باران» و «باد و کولاک» در کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی:برف و کولاک در راه است

به گزارش راهبرد معاصر سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات منفی فعالیت سامانه بارشی با بارش «برف و باران» و «باد و کولاک» در کشور هشدار داد.

بر اساس این هشدار ابتدا مخاطرات جوی شامل بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان های ایلام و شمال خوزستان روی می دهد. برای این مناطق در روزهای دوشنبه و سه شنبه «جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی» انتظار می رود.

همچنین فعالیت این سامانه در روز دوشنبه برای استان های «چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان» و سه‌شنبه برای استان‌های «کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق غربی اصفهان و شمال و غرب سمنان» از نوع باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

این استان ها با اثرات مخاطره آمیزی همچون «اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» مواجه می شوند. توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز شود.

همچنین نسبت به پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان، کنترل و جلوگیری از ورود رواناب به زمین های کشاورزی، دامداری ها و استخرهای پرورشی اقدام شود. «احتیاط در چرای دام در ارتفاعات و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از هرگونه عملیات کشاورزی در باغات و مزارع در زمان بارندگی، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداریها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول» نیز توصیه می‌شود./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش