راز دستبرد عجیب به خودروها در مشهد ! + عکس و اعتراف یک زن و 4 مرد


راز دستبرد عجیب به خودروها در مشهد ! + عکس و اعتراف یک زن و 4 مرد

رکنا: عاملان دستبرد شبانه به خودروهای داخل پارکینگ مجتمع های مسکونی در حالی با شلیک بامدادی پلیس مشهد دستگیر شدند که ماجرای سرقت های اعضای این باند 5نفره ابعاد گسترده تری یافته است.

به گزارش رکنا، همزمان با آغاز طرح تشدید مقابله با سرقت های شبانه در مشهد که از مدتی قبل با تدابیر رئیس پلیس مشهد در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفته است، گروهی از افسران تجسس کلانتری فراجا نیز به منظور پیشگیری و مبارزه با سرقت های خیابانی وارد عمل شدند.

آن ها با تقویت گشت های نامحسوس، اماکن و خیابان هایی را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند که احتمال تردد سارقان در آن ها وجود داشت. ب

در حالی که نیروهای گشت عملیات انتظامی را در بولوار پیروزی مشهد ادامه می دادند ناگهان در هوای گرگ و میش بامدادی به خودروی پرایدی مشکوک شدند که در اطراف مجتمع های مسکونی دور می زد. ماموران با مشاهده زن جوانی که در صندلی جلو نشسته بود و اطراف را می پایید، به فرضیه نخ نمایی رسیدند که سارقان برای فریب شهروندان از حضور یک زن جوان در خودروها استفاده می کنند.

به همین علت آن ها بلافاصله پلاک خودرو را از مرکز فرماندهی استعلام کردند و در همین هنگام نیز به تعقیب نامحسوس پراید پرداختند. طولی نکشید که سرقتی بودن خودروی پراید در بی سیم ها پیچید و بدین ترتیب عملیات «توقف خودروی سرقتی» در دستور کار قرار گرفت اما راننده جوان خودرو با شنیدن فرمان «ایست» بی درنگ پدال گاز را فشرد و در خلاف جهت حرکت خودروها فرار کرد.

تیراندازی هوایی عوامل گشت انتظامی هم فایده ای نداشت و لاستیک های پراید با سرعت وحشتناکی بر آسفالت خیابان می چرخید. ماموران که حالا دیگر تلاش می کردند تا حلقه محاصره را تنگ تر کنند با صدور فرمانی از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری فراجا) شلیک به سوی خودرو را در حالی آغاز کردند که چند گروه عملیاتی دیگر نیز عازم بولوار پیروزی شدند.

چند گلوله لاستیک های پراید را شکافته بود به طوری که دیگر خودروی مذکور روی رینگ ها قرار گرفته و صدای دلخراشی را در شهر به راه انداخته بود. طولی نکشید که نیروهای کمکی از راه رسیدند و مسیر فرار راننده پراید را سد کردند. مرد جوان که قصد داشت با رها کردن خودرو به داخل کوچه های نیمه تاریک بگریزد، با چند فن دفاع شخصی زمین گیر شد و به همراه زن 26 ساله به مقر انتظامی انتقال یافت.

این متهم 34 ساله که از سارقان حرفه ای و سابقه دار است در همان بازجویی های اولیه به سرقت خودرو اعتراف کرد و همدست دیگر خود را نیز لو داد که در مخفیگاه باند، منتظر آن ها بود.

بنابراین گروهی از افسران تجسس به سرپرستی سروان سیفی (رئیس تجسس کلانتری فراجا) تحقیقات گسترده ای را با کسب مجوز قضایی از قاضی خدابنده(معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) آغاز کردند. گروه عملیاتی افسران تجسس در سپیده دم ششم دی وارد مخفیگاه مذکور در بولوار هنرستان شدند و ضمن دستگیری «حمید» (عضو دیگر باند) یک دستگاه پراید سرقتی را به همراه یک عدد باتری خودرو کشف کردند و به کلانتری انتقال دادند.

این متهم 31 ساله نیز که از سارقان حرفه ای بود تلاش می کرد تا خود را بی گناه جلوه دهد اما شماره پلاک خودروی پرایدی که در مخفیگاه کشف شده بود، دست او را رو کرد چرا که شماره پلاک خودرو در ذهن یکی از افسران تجسس حک شده بود او بی درنگ به سراغ فیلمی از دوربین های مدار بسته رفت که چند روز پیش یکی از مال باختگان به پلیس داده بود.

بررسی ها نشان داد که سارقان چند روز قبل با همین خودرو به پارکینگ یک مجتمع مسکونی در بولوار شهید صیاد شیرازی دستبرد زده و اموال داخل خودروها را با شکستن شیشه عقب ربوده اند.

حالا دیگر ماجرای سرقت ها ابعاد گسترده تری یافته بود به همین دلیل پرونده مذکور به شعبه 611 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و زیر نظر قاضی بیابانگرد مورد رسیدگی ویژه قرار گرفت. با اعترافات متهمان و شگرد اصلی آن ها در شکستن شیشه عقب خودروها، بازجویی ها به شیوه ای فنی ادامه یافت تا این که مشخص شد برخی دیگر از سارقان در این سرقت ها نقش دارند.

ساعاتی بعد و با صدور دستورات قضایی، گروه عملیاتی پلیس به واکاوی ماجرای سرقت از پارکینگ مجتمع های مسکونی پرداختند و به نتایجی رسیدند که نشان می داد فردی به نام علیرضا نیز از اعضای این باند حرفه ای است که در ساعات بامدادی و با خودروهای سرقتی وارد پارکینگ ها می شوند و فقط شیشه عقب خودروها را طوری می شکنند که هیچ سروصدایی از آن بلند نمی شود! و حتی دزدگیرها هم بی صدا می مانند!...

افسران تجسس در ادامه این عملیات موفق شدند علیرضا را نیز به همراه یک جوان 34 ساله به نام فرهاد در پاتوقی واقع در خیابان شقایق دستگیر کنند. این درحالی است که در بازرسی از این لانه مجردی تعدادی لوازم سرقتی از داخل خودروها به همراه تعداد زیادی مدارک سرقتی کشف شد و ماجرای دستبرد به خودروها همچنان ابعاد گسترده تری یافت.

تحقیقات پلیس بیانگر آن است که 5 عضو این باند سرقت های زیادی را در مناطق الهیه و رحمانیه نیز انجام داده اند که برخی از مال باختگان شناسایی شده اند. بررسی فیلم دوربین های مدار بسته هم حکایت از آن دارد که خودروهای زیادی در مناطق مختلف شهری مورد دستبرد اعضای این باند سرقت قرار گرفته اند. بنابراین گزارش، تاکنون 17 فقره از سرقت های مذکور لو رفته است اما تلاش نیروهای انتظامی با دستورات ویژه قضایی برای کشف سرقت های احتمالی دیگر درحالی ادامه دارد که اعضای باند به سرقت دو دستگاه پراید نیز معترف شده اند.

سیدخلیل سجادپور / خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج