طلبکاران صرافی ورشکسته FTX مشخص شدند!


طلبکاران صرافی ورشکسته FTX مشخص شدند!

صرافی رمزارز FTX که اکنون منحل شده است، لیستی از طلبکاران خود را منتشر کرد. فهرست جامعی که بیش از ۱۰۰ صفحه دارد، نشان می‌دهد که FTX به موسسات معروفی از جمله صرافی بایننس، ایربی‌ان‎بی (Airbnb)، شرکت اپل، آمازون، لینکدین، کوین‌ دسک، وال استریت جورنال و ... بدهکار است. نهادهای دولتی آمریکا، از جمله خدمات درآمد داخلی (IRS) و شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری (FinCEN) نیز در این لیست وجود دارند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ FTX فهرست طلبکاران خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت ورشکسته، به میلیون‌ها نفر و موسسات و سازمان‌های دولتی شناخته شده‌ای بدهکار است.

فهرست طلبکاران FTX طیف گسترده‌ای از کسب و کارها را نشان می‌دهد

در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳، صرافی FTX فهرست طلبکاران خود را منتشر کرد که حاوی بیش از ۱۰۰ صفحه نام است. فهرست طلبکاران شامل سازمان‌های دولتی از سوئیس، هنگ کنگ، آمریکا و ژاپن است. علاوه بر این، این دفتر دارای تعداد بی‌شماری از کسب‌ و کارهای معروف از جمله؛ علی بابا، Allied Sports، مایکروسافت، آمازون، متا، توئیتر، گوگل، ایربی‌ان‎بی، Blue Bottle Coffee، Bonham Capital، بیتستمپ (Bitstamp)، Bitgo، Infura، Inca Digital، Lightspeed Strategic Partners، Long Watch Security، مرسدس بنز، مساری (Messari)، Nomura و O'Leary Productions است. اسناد ورشکستگی ارائه شده توسط این صرافی در سال گذشته نشان می‌دهد که ۵۰ طلبکار برتر FTX حدود ۳ میلیارد دلار بدهکار هستند.

لیست طلبکاران FTX شامل سازمان‌های دولتی آمریکا، مانند خدمات درآمد داخلی IRS، شبکه مقابله با جرائم مالی خزانه‌داری FinCEN و جمع آوری کنندگان مالیات ایالتی از تعدادی از ایالت‌های مختلف نیز است. این فهرست همچنین سه شرکت هواپیمایی بزرگ، هتل‌ها، آپارتمان‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکت‌های نرم‌افزاری را نشان می‌دهد که خدمات ابری ارائه می‌کنند. با این حال، حدود ۹.۶۹ میلیون نام مشتری FTX از دفتر بستانکاران حذف شده است. این فهرست همچنین تعداد زیادی از کسب و کارها را که از باهاما، جایی که مجموعه داخلی FTX در آنجا فعالیت می‌کرد، نشان می‌دهد. به علاوه اعتبار دهندگانی از جمله‌ برخی بانک‌ها، دانشگاه استنفورد، فاکس نیوز، کوین دسک و وال استریت جورنال در این لیست وجود دارند.

طلبکاران صرافی ورشکسته FTX مشخص شدند!

این پرونده قضایی مبالغی را نشان می‌دهد که FTX به تعداد زیادی از طلبکاران بدهکار است، اما این بدان معنا نیست که همه آن نهاد‌ها یا افراد طلبکار از صرافی FTX برای تجارت ارزهای دیجیتال استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، سخنگوی اداره نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) که در این لیست قرار دارد، به رویترز گفت که دلیل قرار گرفتن آن در لیست را نمی‌داند. او به این خبرگزاری گفت: «مشتری صرافی FTX نبود و روی هیچ وقت روی پلتفرم‌های آن عمل نکرده بود». نوئل ایلین (Noele Illien)، خبرنگار رویترز نیز برای اظهار نظر درباره‌ای چگونگی قرار گرفتن شرکت ایربی‌ان‎بی در این لیست با آن تماس گرفت، اما این شرکت پاسخی نداد. به نظر می‌رسد، این دسته نهاد‌ها یا افرادی که خودشان مطلع نیستند، به صورت غیر مستقیم با این پرونده درگیر شده‌اند و در لیست طلبکاران ظاهر شده‌اند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس