سقوط آزاد بورس/ خروج 2 هزار میلیاردی پول حقیقی از بازار سهام


سقوط آزاد بورس/ خروج 2 هزار میلیاردی پول حقیقی از بازار سهام

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با سقوط 57 هزار و 900 واحدی که معادل 3.62 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص...

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با سقوط 57 هزار و 900 واحدی که معادل 3.62 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 3.88 درصدی به سطح 484 هزار و 632 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 16 میلیارد و 600 میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و 68 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج دو هزار و 113 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

لازم به توضیح است که این مبلغ از سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی خارج شده است. این یشترین خروج پول حقیقی از بازار از شهریور سال 1400 تا کنون است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 52 نماد سبز و 590 نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 266 میلیارد دلار شد.

صف خرید و فروش

در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای خاور، خبنیان، وسالت، فاذر و گشان در این لیست به چشم می‌خورند.

بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای فمراد، لازما، خفولا، نمرینو و دحاوی بود.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

سقوط آزاد بورس/ خروج 2 هزار میلیاردی پول حقیقی از بازار سهامحجم مشکوک نهم بهمن 1401

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، شتران و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، شستا و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

فاما با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، زفکا نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ثتران، وشهر و وبیمه تعلق گرفت. همچنین سهم‌های رافزا، سصفها و ثامان نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای پکرمان، کگهر و سهرمز خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دحاوی، خفولا و ولانا رقم خورد. همچنین پکرمان در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد امید بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند